کد خبر: ۸۶۶۰
نویسنده کتاب «منظومه فکری مقام معظم رهبری از پیام‌های اجلاسیه نماز»:

توصیه‌های رهبری در مورد نماز به درستی اجرا نشده است

حجت الاسلام دریاکناری، نویسنده کتاب «منظومه فکری مقام معظم رهبری از پیام‌های اجلاسیه نماز» معتقد است باید سازمان تبلیغات اسلامی با کمک مبلغین، مداحان، بانوان و تمامی اقشار تاثیرگذار به یاری «ستاد اقامه نماز» برود چرا که هنوز توصیه‌های رهبری در مورد نماز به درستی اجرا نشده است.
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

توصیه‌های رهبری در مورد نماز به درستی اجرا نشده است / ضرورت همکاری بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد اقامه نماز

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دکتر علی اکبر دریا کناری، عضو شورای مرکزی اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی، نویسنده و مستند ساز کشورمان به تازگی اقدام به نگارش کتابی به نام «منظومه فکری مقام معظم رهبری از پیام‌های اجلاسیه نماز» کرده است که علاوه بر اینکه به فرمایشات الهی در مورد اقامه نماز می‌پردازد، نگاهی دقیق و کارشناسی نیز به پیام‌های ارسالی مقام معظم رهبری به ۲۹ اجلاسیه نماز دارد.

وی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در مورد ایده اولیه این کتاب گفت: هنگامی که مسئولیت محتوایی اجلاسیه اقامه نماز را، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده بنده گذاشتند؛ برآن شدم تا یک کار علمی در مورد پیام‌های ارسالی حضرت آقا به ۲۹ اجلاسیه نماز، انجام دهم. این درحالی است که تاکنون نیز، هیچ اقدامی مبنی بر تحلیل و تشریح و توضیح مفید از (جمع آوری، تدوین، تیتر بندی و چاپ کتاب) در مورد این پیام‌ها نشده است.

این نویسنده و کارشناس مذهبی، هدف از گردآوری این پیام‌ها را «در دسترس بودن تحلیل محتوا‌ها و پیام‌های رهبری در مورد اقامه نماز برای عموم جامعه و مسئولین ذیربط» عنوان کرد و به نوعی همگان را اعم از مسئولین کشور و عموم مردم را، جامعه هدف این کتاب برشمرد و گفت: رهبری در پیام‌های خود به اجلاسیه نماز، هم مسئولین کشور را مورد خطاب قرار داده و تکالیف و وظایف دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده و هم برای عموم مردم، یکسری توصیه‌ها و فرمایشات داشته است.

به گفته حجت الاسلام دریاکناری، این کتاب دارای یک مقدمه و چهار فصل شامل «اهمیت و ضرورت فرهنگ اقامه نماز»، «آثار تربیتی فردی و اجتماعی نماز»، «تکالیف و وظایف مشخص شده دستگاه‌های فرهنگی در قبال اقامه نماز» و «بیانات کامل مقام معظم رهبری به ۲۹ اجلاسیه نماز» است.

عضو شورای مرکزی اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی، در مورد ایده نام کتاب گفت: من تمام اندیشه‌های حضرت آقا در این پیام‌ها را به عنوان یک منظومه در نظر گرفتم که به نوعی با همدیگر مرتبط هستند؛ ضمن اینکه معظم له، به صورت مکرر نیز در این پیام‌ها، برخی از توصیه‌های خود را تکرار می‌کنند و اعتقاد به «فرهنگ سازی در بحث اقامه نماز» دارند.

این نویسنده و کارشناس مذهبی، نگارش این کتاب را یک دغدغه شخصی عنوان کرد و آن را نتیجه یک کار علمی برشمرد و با بیان اینکه متاسفانه در مورد «فرهنگ سازی اقامه نماز» در کشور کم کاری شده است به بخشی از پیام رهبری در این مورد اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یکی از پیام‌های خود به اجلاسیه نماز اعلام کردند: «ما در فرهنگ تبیین اقامه نماز، هم قاصریم و هم مقصریم»؛ این پیام رهبری، تائیدی برکم کاری اهالی فرهنگ در بحث اقامه نماز است. این درحالی است که تاکنون در کشور، ۲۹ اجلاسیه نماز برگزار شده که ضرورت داشت در مورد هر کدام از این اجلاسیه ها؛ شاهد نگارش کتاب‌های متعدد در ابعاد مختلف یا اینفوگرافی، مقاله و ... می‌بودیم.

نویسنده کتاب «منظومه فکری مقام معظم رهبری از پیام‌های اجلاسیه نماز» در پایان تاکید کرد: باید به کمک ستاد اقامه نماز برویم چرا که معتقدم ستاد اقامه نماز، هنوز نتوانسته است این بار را به درستی از زمین بردارد و لازم است که سازمان تبلیغات اسلامی با تمام قوا به کمک این ستاد برود و به یاری مبلغین، بانوان، مداحان و تمامی اقشار تاثیرگذار به این ستاد کمک کند.

توصیه‌های رهبری در مورد نماز به درستی اجرا نشده است

ارسال نظر