کد خبر: ۸۶۷۷

اختتامیه جشنواره مهرواره بانور در همدان برگزار شد

در اختتامیه جشنواره مهرواره بانور با حضور زاد قاسمی، دبیر مهرواره بانور کشور، ستاری نوید، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ومدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران استانی از بانوان کارآفرین و تاثیرگذار تجلیل شد
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهرواره بانور با هدف حل مسائل بخش خانواده، مسائل حوزه ازدواج و تشکیل خانواده، جمعیت و فرزندآوری، فرزند پروری، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد و سلامت در خانواده با مشارکت بانوان فعال مسجدی، از شهریور ماه ۱۴۰۱ شروع شده بود اختتامیه این جشنواره در روز یکشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.


شعار و هدف مهرواره تلاش بانوان محله برای تعالی خانواده بود که با محوریت مسجد انجام گرفته شد که علاوه بر توانمندسازی بانوان فعال مساجد دو هدف اصلی را دنبال داشت.


مهرواره بانور در دو بخش حل مسائل خانواده و خاطره نویسی طراحی شده بود. این مهرواره ظرفیت‌های بانوان را برای حل مسائل خانواده و جمعیت به میدان آورد.


در مهرواره بانور، بانوان محله ضمن انتخاب مسئله‌هایی که مرتبط با خانواده و جمعیت در محله شان، تلاش کردند با محوریت مسجد و مردم محله مسائل را حل کنند و حل مسائل را به رقابت بگذارند. همزمان بانوان ضمن حل مسئله‌ها، خاطراتی که ضمن تلاش برای حل مسائل برایشان اتفاق می‌افتد را روایت نمودند و برای مخاطبین تبیین شد.


آنچه در این مهرواره رقم خورد توانمندسازی فعالان محله و بانوان برای حل مسئله هاست. همچنین، شبکه کنشگران بانوان در یک کار جمعی و در قالب این رویداد کار موثری را در حوزه جمعیت و خانواده در محله رقم زدند.
در پایان طی این رویداد در مرحله شهرستانی، استانی به رقابت خواهند پرداخت و در آخر کار از بر‌ترین‌ها در گام آخر بصورت ملی تجلیل می‌شوند.


استان همدان بعد از ثبت در سامانه جشنواره مهرواره بانور و ثبت نام ۲۰۰۰ نفر از بانوان فعال مسجدی و داوری شهرستانی و استانی در این جشنواره در نهایت ۱۰ نفر از بانوان شاخص استانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به مرحله کشوری راه یافتند که دراختتامیه این برنامه از این بانوان نمونه استانی و شهرستانی تجلیل به عمل آمد. 


سه بانوی کار آفرین و تاثیرگذار استان همدان 
۱. فاطمه چهره قانی نفر اول استانی 
۲-فاطمه عرفاندوست نفر دوم استانی 
۳- شهلا چراغعلی نفر سوم استانی

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار