کد خبر: ۸۶۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

الگوی حکمرانی دینی خاستگاه پیشرفت‌های درخشان ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام قادری در رزمایش فاطمی که در نیروگاه هسته‌ای بوشهر برگزار شد، در سخنانی به تشریح خاستگاه جهاد تبیین در بحث پیشرفت‌ها و دستاورد‌های حکمرانی اسلامی پرداخت.
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری 8 اسفند 1401 در اجتماع جامعه مهندسی با عنوان رزمایش فاطمی که به مناسبت روز مهندس در نیروگاه هسته‌ای بوشهر انجام شد، تمام دستاوردها و پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را ناشی از الگوی حکمرانی دینی عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در بحث خاستگاه جهاد تبیین و مختصات صدور بیان آن، اصولاً تا ندانیم که جهاد تبیین از کجا صادر شده و مصدری که باعث شده این فرمان صادر شود چیست، نمی‌توانیم نقش‌آفرینی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: جهان غرب در تلاشی دویست، سیصد ساله، گفتمان‌ دستیابی به پیشرفت در سایه دوری از دین را در جامعه ترویج کرده بود، ولی جمهوری اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری الگویی را رونمایی کرد که نشان داد به واسطه حضور دین و الگوی ارائه شده در حکمرانی دینی، نه تنها امکان پیشرفت وجود دارد، بلکه توسعه همه جانبه با سرعت بیشتری محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تضعیف الگوی حکمرانی دینی است، افزود: دشمن در بعضی از جهات، منکر دستاوردهای ما نیست، اما به هر بهانه‌ای دین و الگوی حکمرانی دینی، که خاستگاه پیشرفت‌ها است، را مورد حمله قرار می‌دهد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر لزوم ارائه معنای واقعی جهاد تبیین گفت: اگر معنای جهاد را لحاظ می‌کنیم، باید این پیام را به مخاطب برسانیم که تمام این دستاوردها از الگوی حکمرانی برخاسته از دین به دست آمده است و پرداختن صرف به دستاوردها، معنای جهاد تبیین را در بر نخواهد داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار