کد خبر: ۸۷۱۷
از سوی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح شد؛

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه ویژه مهرواره محله همدل ۲

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد پیشنهاد برگزاری نمایشگاه ویژه مهرواره محله همدل ۲ را مطرح کرد و گفت: این کار می‌تواند انگیزه خوبی را در ارتباط ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها فراهم کند و ضمن آن برنامه‌های میان مدتی را با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در ارتباط با مهرواره، اجرایی کنیم.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

حجت الاسلام خلیل سلطانی در گفتگو با روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در خصوص برگزاری سومین نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل» مزین به نام شهید عجمیان در قم اظهار داشت: این نشست دارای برنامه‌های بسیار مؤثری به لحاظ محتوایی بود، به خصوص در آئین افتتاحیه، دو برنامه پیرامون نشست معاونین فرهنگی، نقطه نظرات خوبی در مورد مهرواره محله همدل ارائه شد.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: همچنین در این نشست، ۸ برنامه در مورد طرح واره جدید و دیدگاه‌های فعلی برنامه ریزی شده که می‌تواند بسیاری از نواقص مهرواره قبلی را رفع و نقاط قوت را تقویت کند. بسیاری از نظرات از استان‌های مختلف جمع بندی شده است و در مجموع هم‌فکری و خرد جمعی و هم‌افزایی خوبی را شاهد هستیم.
حجت الاسلام سلطانی عنوان کرد: امید است با برنامه ریزی بهتر به شکل قوی تری این مهرواره در مدت یک سال عملیاتی شود و با خروجی و نتایج خوبی به پایان برسد.


وی ضمن پیشنهاد برپایی نمایشگاه ویژه مهرواره محله همدل ۲، گفت: این نمایشگاه می‌تواند انگیزه خوبی را در ارتباط ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها فراهم نماید و می‌توانیم برنامه‌های میان مدتی را با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مهرواره اجرایی کنیم. در واقع نمایشگاه می‌تواند باور‌ها و فکر و برنامه‌ها را تقویت کند تا برنامه ریزی بهتری در مورد طرح‌های خود داشته باشیم.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در مورد برنامه‌های امام محله‌ها در ارتباط با این مهرواره، خاطرنشان کرد: در حوزه کاری امام محله‌ها نیز اتفاقات ارزشمندی رخ خواهد داد؛ به ویژه اینکه فقط نباید محله و منطقه خود را ببینیم، چراکه این برنامه جامعی است و باید بتوان در قالب این طرح‌ها امام محله‌هایی را تربیت کرد که در هر نقطه‌ای از جهان باشند، بتوانند برنامه‌های راهبردی را ارائه کنند.


حجت الاسلام سلطانی گفت: بدون تردید امام محله‌ها نباید تنها محله‌های خود را جز دغدغه‌ها بدانند و طرح‌ها باید جامعیت لازم را برای حل مشکلات در محدوده وسیع تری را داشته باشد.


وی افزود: برگزاری گعده‌ها در حاشیه این نشست‌ها نیز دارای آثار و برکات زیادی است و می‌توان با هم افزایی در ارتقای برنامه‌ها و اهداف مؤثر باشد، در این باره برگزاری گعده‌ها به صورت هفته‌ای بازتاب بهتری در خرد جمعی و هم فکری و ارائه راهکار و رفع موانع دارد.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: از نظر محتوایی نیز اقدامات خوبی شکل گرفته است؛ هر چند در طول سال نشست‌هایی با هیئت‌های مذهبی و بانوان فعال و جامعه هدف داریم، اما برگزاری چنین نشست‌هایی که با حضور همه متولیان در کنار هم شکل گرفته باشد، کم نظیر بوده طرح‌های بهتری ارائه می‌شود.


وی یکی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست‌ها را استفاده از ظرفیت رسانه عنوان کرد و گفت: حضور رسانه‌ها می‌تواند در انتقال بسیاری از مفاهیم و پیام‌ها مؤثر باشد، همچنین در سطح استان‌ها چنین برنامه‌هایی باید به صورت مجازی برگزار شود تا متولیان استانی نیز از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آگاهی یابند و کاری واحد شکل بگیرد.


حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: وجه امتیاز مهرواره محله همدل ۲ نسبت به مهرواره قبلی این است که برنامه ریزی بهتری در مورد حضور همه مردم و مشارکت‌ها در کنار امام محله انجام شده است و در سطح جامع تری می‌تواند این طرح‌ها عملیاتی شود. در واقع وجه تمایز با برنامه‌های قبلی این است که این برنامه کامل‌تر و جامع‌تر و محتوا‌ها بیشتر شده است و وسعت این طرح چشم انداز خوبی نسبت به قبل دارد و به بلوغ رسیده است.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد، عملکرد این استان را در برگزاری مهرواره محله همدل ۱ مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ما در آن مهرواره رتبه‌های کشوری داشتیم، اما به دلیل تبلیغات کم و اطلاع رسانی ضعیف تر، بسیاری از افراد اطلاعی از برنامه و حضور در آن پیدا نکنند. در این مهرواره همه تلاش هستیم که کار دیده شود، اطلاع رسانی خوبی شکل بگیرد و رسانه‌ها پای کار بیایند، در واقع کار‌های مقدماتی با تأکید بر اصل اطلاع رسانی به موقع شکل گرفته است.


حجت الاسلام سلطانی در مورد برنامه‌های اعیاد شعبانیه در استان یزد، گفت: با همراهی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، برنامه‌های و اتفاقات خوبی در حوزه مهدویت، رقم خورده است. در جهت تعامل بیشتر از موکب داران و تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی جهت برگزاری جشن نیمه شعبان دعوت به عمل آمده است ضمن اینکه توزیع بسته‌های فرهنگی نیز از جمله این برنامه هاست.


وی عنوان کرد: همچنین تشکیل گروه‌های سرود و اجرای سرود‌های معنوی و با محتوا در نیمه شعبان از جمله رویکرد‌های مهم در برگزاری نیمه شعبان است، به ویژه اینکه در مورد محتوا‌های برنامه‌های سال قبل در سطح شهر نیز آسیب شناسی انجام گرفته تا بتوانیم با شور و شعور این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد اعزام سخنران و حضور خواهران و برادران مبلغه در جشن‌های مردمی نیمه شعبان را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان نیز که بهار قرآن است، سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی صدا و سیما برنامه تلاوت قرآن را دارد و در مساجد و محله‌ها نیز برنامه‌های قرآنی خوبی پیش بینی شده است، ضمن اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شب‌های قدر نیز اجرا می‌شود.

ارسال نظر