کد خبر: ۸۷۱۸
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

هسته مرکزی راهبری زیست بوم فرهنگی با محوریت امامان محله شکل می‌گیرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از راه‌اندازی شبکه‌های شورای فرهنگی و اجتماعی شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: با همکاری استانداری این اتفاق رقم خورد؛ این شبکه با محوریت شبکه امامت راه اندازی می‌شود که به هسته مرکزی راهبری زیست بوم فرهنگی منطقه تبدیل خواهد شد.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

به گزاش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با روابط عمومی این سازمان، ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل۲» گفت: این نشست در نوع خود از اولین‌ها است و به صف شدن کارشناسان و فهم مشترک با محوریت مهرواره محله همدل در تمام لایه‌های سازمانی به خصوص بخش کارشناسی بسیار مفید بوده است. چند مهرواره تاکنون برگزار شده و اتفاقات خوبی نیز در سطح کشور در تحقق مدل حکمرانی مردمی و مدل امامت بر اساس سیر تمدنی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و جامعه پردازی رقم خورده است.


وی در بیان وجه تمایز مهرواره محله همدل۱ و ۲ مطرح کرد: در مهرواره محله همدل۱ بخشی از سازمان درگیر بود، ولی در این مهرواره هر قسمت از اعضای مجموعه سازمان سهم دارند و قسمت‌های مختلف مجموعه درگیر هستند به خصوص در حوزه قرآنی و فرهنگی که باهم عملیات مشترک برگزار کرده‌اند.


حجت‌الاسلام دیلمی در ادامه افزود: از این جهت که همه مجموعه را در این امر سهیم کرده اند کار هوشمندانه و فکورانه‌ای است و همه خودشان را سهیم می‌دانند و از تمام ظرفیت‌های سازمان نیز استفاده می‌شود و دخیل هستند.


وی به برنامه‌های این استان اشاره و عنوان کرد: اقدامات و برنامه‌هایی را در حوزه فرهنگی بوم استان و راهبری آن در پیش گرفته ایم و تأکید داریم تمام استان در قامت محله محوری کار کنند و از تمام ظرفیت‌های ممکن برای این امر هم استفاده خواهد شد و در طی یک سال گذشته با حوزه مردمی و دستگاه‌های دولتی و محلات نیز همکاری شده است.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات گلستان با اشاره اینکه این استان، استانی تلفیقی است مطرح کرد: ۴۰ درصد از مردم این استان را برادران اهل سنت و ۶۰ درصد آن از اقوام مختلف ایرانی هستند که از این جهت ظرفیت‌های زیادی برای ما ایجاد شده که در نظام مسائل و حل مشکلات استان موضوعاتی ترسیم شده که انتظار می‌رود در قامت محلات راهبری شوند و برای حل آن از مدل امامت نیز استفاده شود، از این جهت موضوع توسعه و توانمند سازی شبکه امامت به طور ویژه پیگیری می‌شود.


حجت‌الاسلام دیلمی از راه‌اندازی شبکه‌های شورای فرهنگی و اجتماعی شهری و روستایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در استان با همکاری استانداری رقم خورده تشکیل این شورا بوده، با مکاتبه استانداری به شهر‌ها و روستا‌ها این شبکه با محوریت شبکه امامت راه اندازی می‌شود که به هسته مرکزی راهبری زیست بوم فرهنگی منطقه تبدیل خواهد شد.


وی ادامه داد: از ظرفیت‌های این ایام در تحقق این امر هم بهره برده شده برای مثال ایام البیض ماه مبارک رجب ۱۴ هزار نفر در ۱۸۸ مسجد استان معتکف داشتیم که غالبا از جوانان و نوجوانان بودند.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برنامه‌های ماه شعبان در این استان را اینگونه عنوان کرد: در ایام ماه شعبان و اعیاد شعبانیه برنامه‌های ویژه متعددی با محوریت محله اجرا خواهد شد و همچنین در ماه مبارک رمضان هم با توجه به اینکه استان ۲۷۰۰ مسجد دارد سعی خواهیم داشت از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.


حجت‌الاسلام دیلمی در پایان تاکید کرد: تلاش بر این است با احصاء نظام مسائل و مشکلات و حل آن‌ها محلات را به سمت شبکه امامت سوق دهیم و با توانمندسازی این بخش ظرفیت‌های ممکن را پای کار آوریم تا با همدلی با تمرکز بر محلات تراز محلات را الگو و نمونه قرار دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار