کد خبر: ۸۷۲۵
حجت‌الاسلام میرمحمدیان مطرح کرد:

وجود شریکة الامام در کنار امام محله راهگشا است

مدیر عامل بنیاد هدایت با اشاره به نقش پر رنگ شریکة الامام‌ها در ارتقاء امامان محله گفت: ما به یقین رسیدیم امام به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و امامتش را کامل کند، لذا همسر امام در کنار او به حتم نقش چشمگیری خواهد داشت.
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

وجود شریکة الامام در کنار امام محله راهگشا استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در جمع امامان محله موفق کشور در مشهد مقدس ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان قبل‌تر می‌گفتند ما نزدیک پیچ تاریخی هستیم، ولی حالا می‌فرمایند که در خود پیچ تاریخی هستیم، این مسیر تاریخ در حال چرخش است و ما در بزنگاه تاریخی هستیم و بعضی از بزنگاه‌ها مسیر تاریخ را تغییر می‌دهند و اقدام ما مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به بیان رهبری مبنی بر اینکه جنگ، جنگ اراده‌ها است ادامه داد: دشمن در تلاش است که ما را شکست دهد و به لطف خدا موفق نخواهند شد، ما باید بعد از موفقیت در مقابل دشمنان باید حرفی برای گفتن داشته باشیم، چراکه اگر بدون برنامه جلو برویم تمام زحمات و مجاهدت‌های شهدا و امامین انقلاب از بین خواهد رفت. باید در جهان حرف میدانی و عمل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه امامت لبه جدال تمدنی است عنوان کرد: حاج قاسم‌ها جان ارزشمند خود را در راه خدا دادند و این مسئولیت تحویل ما دادند، باید به عنوان امامان محله مشق حکمرانی داشته باشید و تمرین کنید و مدل اجرایی درست در مشکلات ارائه دهیم. مدل امامت به نحو تعینی باید به نحوی باشد که حرف، مصداق و مدل جدید برای ارائه و مدیریت مسجد داشته باشد، هدف از دور هم جمع شدن شما مدل امامت است.

مدیر عامل بنیاد هدایت به دغدغه مهم بنیاد هدایت اشاره و عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که اگر بنیاد هدایتی وجود نداشته باشد، به جایی برسیم که بنیاد هدایت در وجود تک تک شما حل شود. ما شبکه‌ای از امامت داریم که به دنبال شکل گیری آن هستیم و برای شکل گیری نیاز است شبکه‌ای از امامان نخبه، با نام هادی شبکه امامت را راهبری کنند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در بخش دیگری از بیانات خود ضمن ارائه برنامه‌های بنیاد هدایت یادآور شد: برای تحقق شبکه امامت باید چند کار انجام داد که یکی از این کار‌ها تولید دانش است، حرف باید تولید شود اگر ما نقشه نداشته باشیم نمی‌توانیم مسیر را به درستی حرکت کنیم که نمایشگاه نماد چیز‌هایی بود که تاکنون به آن رسیدیم. این دانش در دل میدان تولید می‌شود.

وی اقدام دیگر را توانمند سازی معرفی کرد و گفت: هر یک از ما باید ابتدا خود را توانمند کنیم و علاوه بر آن هر یک از ما باید شبکه امامت را توانمند کنیم، توانمندی موجب رشد دانش افراد، رشد مهارت، رشد انگیزه و رفع موانع می‌شود که با تحقق این چهار مورد شخص رشد می‌کند و توانمند می‌شود.

مدیر عامل بنیاد هدایت ادامه داد: اقدام دیگر بنیاد هدایت، گفتمان سازی است؛ باید حرف امامت در میان مردم جا بیفتد و مردم باور کنند که مدل امامت انجام شدنی، مفید و مؤثر است. باید کاری کنیم که تمام محله دوست داشته باشند امام داشته باشند چراکه امام، اسباب حل مشکلات را فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان به روش و مکتب توانمندسازی اشاره و تصریح کرد: روش‌های استاد محور، گروه محور، مربی محور، مکتب عملیات محور و مخاطب محور از روش‌ها و مکتب‌های توانمندسازی است و مکتب مربی محوری بهترین روش است چراکه همه مسائل توسط مربی حل می‌شود و مربی همه چیز را طراحی کرده و ارائه می‌دهد؛ این روش مشکل کوچکی دارد و آن هم عدم وجود مربی به تعداد کافی است.

وی افزود: ما دو راه حل در دو لایه انتخاب کردیم؛ راهیار انتخاب کردیم که کمک مربی باشند و با ابزار‌های مختلف مانند برگزاری جلسات و گعده‌ها و عملیات‌ها توانستند نقش آفرینی کنند. راه حل دوم؛ یک سری امام انتخاب شدند که خودشان راه را رفته اند و تعدادی هم می‌توانند افرادی را با خود همراه کنند که همان «هادی» هستند.

مدیر عامل بنیاد هدایت وجود شریکة الامام در کنار امامان را بسیار مغتنمی برشمرد و تصریح کرد: ما به یقین رسیدیم امام به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و امامتش را کامل کند. همسر امام در کنار او نقش غیر قابل چشم پوشی دارد. به همین دلیل ارتقا و رشد شریکة الامام‌ها بسیار اهمیت دارد و تقویت آن‌ها بسیار کلیدی است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در پایان با بیان اینکه مسجد قدرت دارد برای هر موضوعی تدبیر کند عنوان کرد: باید کاری کنیم که حاکمیت بخشی از وظایفش را به مسجد واگذار کند. ۶۷ خدمت احصاء شده که دولت و حاکمیت بابت آن هزینه می‌کند که می‌توان این‌ها را به مسجد سپرد که این نیازمند پشتوانه از سوی مساجد پای کار است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار