کد خبر: ۸۷۳۲

تلاش امام محله دهه هفتادی برای راهی کردن زوج‌های جوان به خانه‌بخت

حجت‌الاسلام جمشید خاوری امام محله دهه هفتادی با کمک بچه مسجدی‌ها آستین همت را بالا زده و با برپایی جشن ازدواج آسان جوانان را راهی خانه بخت می‌کند.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب که این روز‌ها همه آن را با فعالیت‌های جهادیش می‌شناسند در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سردی هیر شاه آباد در ۳۵ کیلومتری اسلام آباد مرکز شهرستان رودبار جنوب قرار دارد.

این روستا ۱۶۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر دارد و کانون فرهنگی هنری شهید باکری با فعالیت‌های جهادی خود منشا خدمات و برکات فراوانی برای اهالی آن شده است.

کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب از سال ۹۸ فعالیت خود را با رویکرد اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز کرد، رفته رفته با توجه به عمق محرومیت منطقه حجت‌الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری بچه‌های مسجد را دور خود جمع می‌کند و گروه جهادی شهید باکری کانون را تشکیل می‌دهد.

تلاش امام محله دهه هفتادی برای راهی کردن زوج‌های جوان به خانه‌بخت

این امام محله دهه هفتادی با کمک بچه مسجدی‌ها آستین همت را بالا می‌زند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی وارد عمل می‌شود و ازدواج آسان یکی از خدمات این گروه جهادی مسجدی است. او می‌گوید؛ با ترویج فرهنگ ازدواج آسان قطعا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خاوری یادش می‌آید درست چند ماه پس از راه اندازی کانون شهید باکری در نیمه شعبان سال ۹۸ توانسته با کمک بچه‌های مسجد۹۰ نفر از جوانان روستای سردی هیر شاه آباد را راهی خانه بخت کند.

او می‌گوید؛ از سال ۹۸ هر ساله به همت بچه مسجدی‌های گروه جهادی شهید باکری در نیمه شعبان و عید غدیر ۹۰ نفر از جوانان رودبار جنوب به خانه بخت رفته اند. نیمه شعبان امسال هم ۲۰ نفر از جوانان زهکلوت و بخش در قالب جشن ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

این امام محله می‌گوید؛ برای تحکیم بنیان خانواده‌ها نیاز است که جوانان قبل از شروع زندگی مشترک مهارت‌های زندگی را فرا گیرند و ما در کانون شهید باکری به این مهم توجه داریم. یک هفته قبل از برگزاری جشن ازدواج آسان با دعوت از مشاوران مطرح استان کارگاه‌های آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت مهارت‌های رفتاری و کلامی زوجین برگزار می‌کنیم که به لطف خداوند تاکنون این زوجین زندگی پایداری داشته اند.

تلاش امام محله دهه هفتادی برای راهی کردن زوج‌های جوان به خانه‌بخت

به گفته حجت‌الاسلام خاوری؛ همزمان با برگزاری جشن ازدواج آسان جوانان، در حد توان با کمک خیرین و بچه مسجدی‌های گروه جهادی شهید باکری، اقلام مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک آن‌ها را تهیه کرده و به آن‌ها اهدا می‌کنیم و آن دسته از زوجین که عقد نکرده اند نیز هزینه عاقد را نیم بها پرداخت می‌کنیم و هزینه آرایشگاه و تزیین ماشین عروس را نیز پرداخت می‌کنیم.

این طلبه دهه هفتادی می‌گوید؛ چند روز پس از برگزاری جشن ازدواج آسان، زوج‌های جوان را برای عرض ارادت به ساخت مقدس امام رضا (ع) راهی مشهد مقدس می‌کنیم تا ضمن زیارت بتوانیم خاطره خوشی را از آغاز زندگی در ذهن خاطر ماندگار کنیم.

تلاش امام محله دهه هفتادی برای راهی کردن زوج‌های جوان به خانه‌بخت

او می‌گوید؛ در این اردو آن‌ها را به گلزار شهدا، اماکن تفریحی نیز می‌بریم و برای آن‌ها کارگاه آموزشی و مشاوره پس از ازدواج برگزار می‌کنیم و مسابقات فرهنگی و ورزشی برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و در این سفر معنوی یک روز هم زوجین مهمان سفره با برکت علی ابن موسی الرضا (ع) می‌شوند.

به گفته حجت‌الاسلام خاوری؛ این طور نیست که ما زوجین را تنها بگذاریم هر چند وقت یکبار با بردن بسته‌های معیشتی به آن‌ها سرکشی می‌کنیم تا رفته رفته روی پای خود بایستند و آن دسته از زوجین که خدا به آن‌ها فرزندی عطا کرده، اما شیر خشکی است برای آن‌ها نیز شیر خشک هدیه می‌بریم.

تلاش امام محله دهه هفتادی برای راهی کردن زوج‌های جوان به خانه‌بخت

به گفته حجت‌الاسلام خاوری؛ او در سال ۹۶ معمم شده و با تاسیس کانون فرهنگی هنری شهید باکری برنامه‌های تبلیغی خود را آغاز کرده‌است و تاکنون رابط «طرح ایران جوان بمان» شهرستان رودبار جنوب است.

 حجت‌الاسلام خاوری می‌گوید؛ در لبیک به ندای رهبری برای جوانی جمعیت با همکاری سپاه شهرستان و ۱۵۰ نفر از نخبگان فرهنگی در حال تبیین اهمیت جوانی جمعیت هستم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار