کد خبر: ۸۷۳۴

اختتامیه رویداد فرهنگی رسانه‌ای مبینا در قم

اختتامیه رویداد فرهنگی رسانه‌ای مبینا با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سینما آیه برگزار شد.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، فاطمه سلطانی دبیر اجرایی رویداد مبینا اظهار داشت: «رویداد فرهنگی رسانه‌ای مبینا» در دو بخش حرفه‌ای‌ها و جوانه‌ها در ۱۱بهمن ۱۴۰۱ بین خواهران طلبه ساکن استان قم فراخوان شد و این مهلت تا ۱۰ روز ادامه یافت.

وی افزود: در بخش حرفه‌ای‌ها ۵۰ ثبت‌نام در سایت انجام شد که ۱۰ نفر از آنان واجد شرایط ورود به رویداد بودند و در بخش جوانه‌ها ۲۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که پس از بررسی لازم ۱۵۰ نفر واجد شرایط، وارد مرحله رویداد شدند.

وی گفت: آموزش های پیش رویداد ویژه بخش جوانه‌ها به مدت ۱۰ روز و در ۱۴ رشته (چهار رشته نوشتاری و ۱۰ رشته موبایلی) به صورت آنلاین و‌ در فضای سی روم، و به صورت کارگاهی و حضوری انجام شد.

سلطانی تصریح کرد: چهار رشته نوشتاری شامل فیلمنامه فیلم کوتاه، داستان کوتاه، خبر و خبرنگاری و نویسندگی برای فضای مجازی و ۱۰ رشته موبایلی شامل عکاسی، عکس نوشته، مستندسازی، تدوین، گویندگی، پادکست، آشنایی با سایت های محتواساز، موشن گرافی، انیمیشن دو بعدی و طراحی دیجیتال بود.

دبیر اجرایی رویداد مبینا اظهار کرد: گزینش افراد برای ورود به مرحله رقابتی رویداد پس از بررسی پروژه‌های انتهای دوره انجام پذیرفت که ۸۰ نفر را شامل می شد.

وی بیان کرد: رویداد به مدت دو شبانه روز در تاریخ چهار و پنجم اسفندماه برگزار و اساتید دوره شرکت کننده‌ها را دراین دو روز همراهی کردند و اتفاق فرخنده آن تیم سازی و انجام کار گروهی بود.

سلطانی ادامه داد: ۱۵ نفر به صورت انفرادی و بقیه اعضای شرکت کننده در شش گروه موشن گرافی، چهار گروه عکس نوشته، دو گروه کلیپ سازی و گروه حرفه ای انیمیشن سه بعدی، گروه انیمیشن دو بعدی، گروه خبر، گروه طراحی دیجیتال، گروه مستندسازی و گروه فیلمنامه به تولید آثار پرداختند. هیأت داوران پس از بررسی و جمع امتیازات آثار، نتیجه داوری را در روز چهارشنبه اعلام کردند.

دبیر اجرایی این روید اظهار داشت: با وجود آموزش کوتاه مدت ده روزه و محدودبودن زمان رقابت در رویداد، در اکثر رشته‌ها آثار قابل توجهی به دست دبیرخانه رسید.

سلطانی افزود: رقابت در بین تیم ها بسیار نزدیک بود و اساتید و داورها به سختی داوری اذعان داشتند.

وی ادامه داد: در این مراسم به تمام راه یافتگان به مرحله رقابتی، گواهی شرکت در رویداد اهدا و به نفرات اول تا سوم هر رشته و آثار شایسته تقدیر، دیپلم افتخار و جوایزی تقدیم شد. همچنین به نفرات اول علاوه بر جایزه، تندیسی منقش به نقشه زرین ایران در دستان زن مسلمان، تعلق گرفت که بر روی آن جمله «زنان مسلمان تمدن ساز» حک شده بود.

وی گفت: به دلیل اینکه حضور بانوان درعرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی باید با در نظر گرفتن مقتضیات آنان باشد، شرایط اسکان در این رقابت دو روزه به نحوی تدارک دیده شد که ۴ مادر باردار و مادران حدود ۲۰ کودک زیر ۵ سال براحتی بتوانند مشغول فعالیت خود باشند.

وی اضافه کرد:در انتهای این مراسم پاسخ مسابقه حدس رمز کلمه مبینا نیز اعلام شد. «مبینا باشیم»؛ علاوه بر تاکید بر «بیان» و «روشنگری» و «جهاد تبیین»، مخفف جمله «ما باید یاران نهایی آقا(عج) باشیم» نیز می باشد.

دبیر رویداد از طی شدن مراحل ثبت «هیئت هنری مبینا» خبر داد و علت تشکیل این هیئت را به فرمایش مقام معظم رهبری، محور و کانون بودن هیأت در جهاد تبیین و حفظ و تداوم تیم های تشکیل شده، عنوان کرد.

وی در پایان از سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری به دلیل همراهی شان در برگزاری «رویداد مبینا» تشکر کرد.

ارسال نظر