رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی:

اجتماع بزرگ منتظران امام زمان در خوی برگزار می‌شود

حجت الاسلام مسلمی با تشریح برنامه‌های نیمه شعبان در خوی گفت: جشن بزرگ خیابانی و تجمع منتظران و عاشقان حضرت بقیه الله الاعظم شهرستان خوی در روز نیمه شعبان در حد فاصل بین میدان، ولی عصر (عج) تا میدان شیخ نوایی برگزار خواهد شد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام محسن مسلمی با بیان فضائل ماه شعبان و امام زمان (عج) اظهار داشت: موضوع انتظار فرج امام عصر (عج) که قرار است  به وضع نابسامان جوامع بشرى سامان بخشد و تبعيض ها، بى عدالتي ها، جنگ و خونريزى و مفاسد را از محيط زندگى انسانها برچيند، از جمله مسائلی است که در آموزه های اسلامی به دفعات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه ما وظیفه داریم در جهت تعجیل ظهور و زمینه سازی ظهور قدم برداریم، گفت: مسئله انتظار منجی یک مسئله مورد اتفاق ادیان الهی است و البته باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم که مسأله انتظار نه تنها در ميان افراد دور افتاده و مخالف، بلكه گاهى در ميان جمعى از موافقان كم اطّلاع نيز به طور كامل تحريف، بلكه مسخ شده و تمام اشكالات از همين مسخ و تحريف سرچشمه گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی با تشریح برنامه های نیمه شعبان در شهرستان خوی، اظهار داشت: با توجه به زلزله اخیر که در شهرستان خوی اتفاق افتاد و بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه های خود و اسکان در چادرهای موقت شدند، جشن ولادت حضرت ولی عصر(عج) بهترین فرصت  برای امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه است و در همین راستا برنامه های متنوعی در شب و روز نیمه شعبان در نقاط مختلف شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال گروه های مردمی و هیئات مذهبی و مجموعه های فرهنگی، ایستگاهای صلواتی و مراسمات جشن در بیش از ۱۰۰ نقطه از محلات شهرستان  خوی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی نیمه شعبان خوی عنوان داشت: استغاثه به حضرت مهدی(عج) و همچنین دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج)، قرائت دعای ندبه و اعزام مبلغ در بیش از ۲۰۰ مسجد و حسینیه شهرستان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام مسلمی ادامه داد:  اجتماع بزرگ بانوان مهدوی در حسینیه شیخ نوایی، پرده خوانی، برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی در مناطق زلزله زده با حضور مبلغین جوان، پویش کوچه های با نشاط و محله های آسمانی  با رویکرد تزئین کوچه ها ومحلات، اطعام مهدوی در حسینیه ها و مساجد شهری و روستایی در روز و شب نیمه شعبان از مهم ترین برنامه های اعیاد شعبانیه در خوی خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد:  جشن بزرگ خیابانی و تجمع منتظران و عاشقان حضرت بقیه الله الاعظم شهرستان خوی با حضور بیش از ۴۰ مجموعه از گروههای مردمی و فرهنگی با برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی،سخنرانی، مولودی خوانی،پرده خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی و سرود و اهدای جوایز فرهنگی و نقدی به شرکت کنندگان در روز نیمه شعبان ساعت ۱۶  عصر  در حد فاصل بین میدان ولی عصر(عج) تا میدان شیخ نوایی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار