کد خبر: ۸۷۸۹

راهپیمایی ۱۰۰ کیلومتری مردم خوزستان در نیمه شعبان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری جشن‌های محوری نیمه شعبان در سراسر استان خوزستان خبر داد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،حجت الاسلام فردآقایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و آغاز مراسمات جشن و سرور این ایام؛ از میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و امام سجاد(ع) به عنوان سرداران حماسه کربلا و منتهی شدن آن به ایام پرخیر و سعادت میلاد امام عصر(عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی هم با کمک ظرفیت های مردمی اقدام به برنامه ریزی و اجرای قریب به 50 جشن محوری در سطح استان کرده است.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم اظهار داشت: این جشن ها و مراسم اغلب به صورت راهپیمایی خانوادگی بوده که از مسیرهای یک کیلومتری تا چند کیلومتری با برپایی موکب ها و غرفه ها و ایجاد فضایی کاملا معنوی و با نشاط ویژه احاد مردم برگزار خواهد شد.


این مقام فرهنگی در ادامه تصریح کرد: طول برپایی این پیاده روی خانوادگی و مهمانی های کیلومتری در سطح استان در مجموع50 برنامه بالغ بر 100 کیلومتر است که مردم ولایت مدار خوزستان به عشق امام عصر(عج) در طول این مسیر با برپایی موکب و غرفه های فرهنگی و مذهبی، پذیرای عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر هستند.

وی افزود: تلاش شده است در مسیر راهپیمایی و برپایی مواکب و غرفه های فرهنگی و مذهبی، فضایی ایجاد شود تا آحاد مردم علاوه بر اینکه با معارف مهدوی آشنا می شوند، ادای دینی به ساحت مقدس حضرت داشته و برای فرج آن حضرت دعا کنند.


حجت الاسلام فرد آقایی خاطرنشان کرد: در مجموع در این 50 مسیر راهپیمایی تعدادی بالغ بر 200 موکب و غرفه فرهنگی مذهبی با حضور ظرفیت های مردمی در سراسر استان به فضل خداوند متعال برپا خواهد شد.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان حضور جوانان و نوجوانان در برپایی این گونه مراسمات را قابل توجه عنوان کرد و بیان داشت: بحمدالله  در کشور عزیزمان شاهد هستیم که جشن های اهل بیت(ع) کاملا مردمی شده است وشور و اشتیاق مردم برای حضور در مراسم مذهبی و دینی نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر از گذشته هم خودنمایی می کند. علاوه بر آن حضور نوجوانان دهه شتادی در کنار پدران و مادران مومن خود یکی دیگر از جلوه های بسیار زیبای این مراسم بوده است که امیدواریم خداوند متعال به برکت این ایام نورانی ما را ازیاوران امام عصر قرار دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار