کد خبر: ۸۸۱۷

اجتماع معلولان مهدی‌یاور در جمکران برگزار شد

همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) اجتماع معلولان مهدی‌یاور با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در این اجتماع خطاب به معلولان گفت: افرادی که در این دنیا سختی بیشتری را تحمل می‌کنند، خداوند قول داد که در عالم آخرت جبران کند، بنابراین هیچ گاه به خاطر کمبود یا نقص، قصه نخورید و از توانمندی‌ها و داشته‌هایتان به خوبی استفاده کنید.

وی افزود: وقتی مصیبتی برای امام صادق(ع) پیش می‌آمد، ایشان دعا می‌کردند که در دینشان مصیبت ایجاد نشود. شما هم به این فکر کنید که در دینتان نقص نباشد.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود، معرفت، محبت، نصرت امام زمان(عج)، همدلی و مهربانی و دعا را پنج وظیفه مهم منتظران ظهور دانست و اظهار داشت: سعی کنید امام زمان (عج) را بشناسید و بدانید که هدفشان از غیبت و ظهور چیست.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: برخی افراد نامهایی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که از فرهنگ اسلامی دور است، در حالی که نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت(ع) نوعی اظهار محبت به آن بزرگواران است.

وی با ذکر برخی زمینه‌های یاری‌کردن امام زمان(عج) گفت: به عنوان مثال، بانوان با حجاب اسلامی و جوانان با نماز می‌توانند امام زمان(عج) را یاری کنند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از توصیه‌های رفتاری به معلولان گفت: با هم همدل و مهربان باشید و آبروی هم را حفظ کنید. دعای سلامتی امام زمان(عج) را بخوانید چون هر دعایی که برای امام زمان(عج) خوانده شود ایشان سه برابر برای شما  دعا می‌کنند.

در این همایش که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، بهزیستی، مسجد مقدس جمکران و تشکل‌های فعال در حوزه معلولان برگزار شد، علاوه بر مولودی‌خوانی و اجرای سرود، از تعدادی از معلولان موفق و فعال تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار