کد خبر: ۸۸۲۲

پیام تسلیت حجت‌الاسلام محمد قمی درپی درگذشت حجت‌الاسلام دیانی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام مسعود دیانی را به خانواده آن مرحوم، تسلیت گفت.
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

پیام تسلیت حجت‌الاسلام محمد قمی درپی درگذشت حجت‌الاسلام دیانیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام مسعود دیانی، شاعر، منتقد، پژوهشگر حوزه اندیشه، را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی خطاب به خانواده داغدار این پژوهشگر حوزه اندیشه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

«…فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل…»

بسیاری از علاقه‌مندان مسعود دیانی، او را با نوآوری‌هایش در برنامه‌هایی که در آن‌ها حضور داشت، نگاهش به جهانِ طلبگی و دین‌شناسی و نوشته‌های امیدبخش و آموزنده‌اش حتی در روز‌های سخت بیماری به یاد می‌آورند؛ ولی شیخ مسعود عزیز برای من شخصیت مجاهد و قدبلند و استواری بود با نگاهی ژرف به پیوندِ ظاهر پیچیده و باطن عمیق هستی، که داشت قدم به قدم برای سرای باقی مهیا می‌شد؛ نگاهی از دل تاریخ و جایی که مولای عالمیان خطاب به تاریخ نگاشت: گویی که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگى و دائم بوده و هست.

رحمت و رضوان الهی ارزانی مسعود دیانی و تسلیت به خانواده داغدار و همکاران و همراهانش.

محمّد قمی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱»

گفتنی است زنده‌یاد مسعود دیانی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دین‌پژوهی بود که در کارنامه او فعالیت‌هایی همچون سردبیری برنامه‌ ادبی «شب روایت» و برنامه شب‌های هنر، سردبیری برنامه سوره، سردبیری مجله‌ ادبی الفیا و عضویت در تحریریه‌ ویکی‌شیعه دیده می‌شود. او همچنین در مهرماه امسال با حکم حسین شاهمرادی، قائم مقام شبکه ۴ سیما شده بود.

این شاعر، تمام دوران درمان و همچنین رنج بیماری مهلک سرطان را در صفحه شخصی‌اش روایت کرده بود که آخرین روایت آن در ۱۲ بهمن امسال در این صفحه منتشر شد. او بعد از این، دیگر نتوانست بنویسد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار