کد خبر: ۸۸۲۸

حافظان قرآن یکی از حلقه‌های مهم جهاد تبیین‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به این‌که دشمنان اعتقادات مردم را نشانه گرفته‌اند، حافظان قرآن کریم باید در خط مقدم جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست آموزشی ـ توجیهی مراکز و ممتحنین مجاز حفظ عمومی استان که در دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان با شبهه افکنی‌های متفاوت در پی اسلام زدایی و کم‌رنگ کردن دستاوردهای انقلاب هستند و مربیان و مراکز قرآنی باتربیت نوجوانان و جوانان در رشته حفظ قرآن کریم می‌توانند بهترین تبیین گران این عرصه باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جامعه مهدوی نیازمند تبیین جهاد هستیم و حافظان و مربیان قرآن کریم در این امر می‌توانند بهترین تبیین گران باشند؛ چراکه مجهز به بزرگ‌ترین ابزار تبیین یعنی آیه‌های قرآن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که تربیت حافظان قرآن کریم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: ما در مسئله تبیین علاوه بر دست آوردها‌ی باید اتصال و ارتباط وضعیت موجودمان را به مبانی دینی و قرآنی خود گره بزنیم.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از کار تبیین قرآنی به عهده حافظان قرآن کریم است و می‌توانند در هر جمع و مجلسی با مردم از طریق آیات قرآن صحبت کرده و مسائل را برای آن‌ها تبیین و روشن کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: حافظان و فعالان قرآنی ما نفربه‌نفر، خانه به خانه، کوچه به کوچه، مدرسه به مدرسه و جلسه به جلسه با مردم صحبت کنند؛ چراکه دشمن اراده کرده بر اندیشه و قلوب مردم تسلط پیدا کند و فعالان قرآنی برای جهاد با دشمن مسلح به آیات قرآنی هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: مربیان و حافظان قرآن کریم باید مسئله حی بودن و حاضر بودن امام زمان (عج) را در جامعه تبیین نمایند و این مسئله نیازمند ارتباط با جوانان و مردم است.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از راه‌های پررنگ کردن جهاد تبیین تربیت و تعلیم حفاظ قرآنی است که در این رابطه استان خراسان شمالی یکی از استان‌های موفق بوده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار