کد خبر: ۸۸۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها به بالفعل تبدیل شود

حجت‌الاسلام حقانی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت بالقوه دانشگاه به بالفعل تبدیل شود، گفت: دانشگاه مهمترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی و پرورش انسان در تراز جامعه متعالی خداباور را بر عهده دارد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دیدار با حجت الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: بدون تردید میان آموزش و فرهنگ درهم تنیدگی معناداری وجود دارد؛ به طوری که دانشگاه نه فقط مولود فرهنگ به شمار می‌رود، بلکه مهمترین نقش را در صیانت از فرهنگ ملی و دینی و پرورش انسان در تراز جامعه متعالی خداباور بر عهده دارد.

وی افزود: نه تنها فرض دانشگاه منهای تربیت و منهای انسان‌سازی فرض ناصحیحی است، بلکه دانشگاه را باید نهادی برای آموزش و تربیت انسان‌های عالم، ماهر، دانا، بصیر، متدین، انقلابی، بافضیلت و متعالی برای جامعه درنظر گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه ضروری است یک برنامه عملیاتی فرهنگی در دانشگاه‌ها، نهادها و مجموعه های هماهنگ در هرمزگان تدوین و اجرا شود ، تصریح کرد: طی مدت زمان حضورم در هرمزگان با هیئت های علمی در نهاد ها و مجموعه های دغدغه مند فرهنگی ارتباط زیادی دارم ، ضروری است محوریت قاطع برای ادامه روند فعالیت های فرهنگی بیش از پیش تداوم یابد.

حجت‌الاسلام حقانی بیان داشت : با توجه به ضرورت تدوام کارهای فرهنگی در عرصه های مختلف، این امر مهم توسط متولیان فرهنگی از دغدغه به برنامه تبدیل شود .

وی عنوان کرد : ظرفیت موجود در دانشگاه از بالقوه به بالفعل تبدیل شود، باید فرهنگ علمی و اثر گذار برای عملیاتی کردن دغدغه‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه دشمن در مبارزه با ساختارهای فرهنگی ما متحد است ولی از درون خودش دارای مشکلات زیاد است، تصریح کرد: حضور مردم در وقایع انقلاب و نظام ستودنی است ومسئولان نیز باید حرف انقلاب را به مردم برسانند،البته دانشگاه بهترین ظرفیت و محل مناسب برای تحقق این امر مهم است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار