کد خبر: ۸۸۴۷
در آیین اختتامیه مهرواره «بانور» رقم خورد؛

رونمایی از پوستر مهرواره محله «همدل ۲» / تجلیل از بانوان فعال مهرواره «بانور»

اختتامیه مهرواره «بانور» امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی و سردار سلیمانی و با تجلیل از بانوان فعال این مهرواره و رونمایی از پوستر مهرواره محله «همدل ۲» برگزار شد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیین اختتامیه مهرواره ««بانور»» و افتتاحیه مهرواره محله «همدل» با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابااحمدی دبیر مهراوه محله همدل، خانم زادقاسمی دبیر مهراوه ««بانور»»، حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت و جمعی از مسولان سپاه‌های استانی در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

آغاز به کار مهرواره محله «همدل ۲» / تجلیل از بانوان فعال مهرواره «بانور»

بیش از ۱۲ هزار محله، پای کار محله همدل آمدند 

سرتیپ دوم حیدر بابااحمدی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در ابتدای آئین اختتامیه مهرواره «بانور» و افتتاحیه طرح محله همدل، درخصوص طرح محله همدل اسلامی بیان کرد: امروز آیین اختتامیه مهراوه «بانور» و همینطور افتتاحیه مهرواره محله همدل را که در راستای محله اسلامی و برای نیل به جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و به نظاره نشستن طلوع خورشید عظمی حضرت ارواحناه فدا حضرت مهدی (عج) است برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این رویداد بزرگ به همت عزیزان در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد، این آیین ارزشمند در راستای تحقق محله‌های اسلامی است و میثاق نامه‌ای است که عزیزان در سازمان تبلیغات برای محقق کردن زمینه جامعه اسلامی شروع کردند از سال‌های قبل و این همدلی را در دستگاه‌ها به وجود آوردند.

آغاز به کار مهرواره محله «همدل ۲» / تجلیل از بانوان فعال مهرواره «بانور»

سردار بابا احمدی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی باید صورت بگیرد با محوریت و مرکزیت مساجد و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی امر مسجد، از سال گذشته با تدبیر سردار سلیمانی ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد همه دستگاه‌ها بخصوص مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی بودند که پیشتاز بودند و این اقدام با میثاق‌نامه‌هایی امضا و ابلاغ شد.

دبیر مهراوه محله همدل با بیان اینکه طرح تحقق محله اسلامی مزین است به فرمان نورانی امام مسلمین که با راه‌‌اندازی قرارگاه تحول محله در سطح محله‌ها شروع شده است و نخبگان و معتمدین محله به عنوان شورای تحول محله گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: این قرارگاه به نام سردار سلیمانی عزیز مزین است. این قرارگاه مسائل مختلف محله را احساء، آنها را اولویت‌بندی و با توجه به فراوانی، دسته‌بندی می‌شوند و از طرفی ظرفیت‌های محله هم شناسایی می‌شود. برای تحقق جامعه مردم سالار، ظرفیت‌های محله برای حل مسائل مردم به کمک می‌آیند، تا جایی که ظرفیت‌های محله توان پاسخگویی توان حل مسائل محله را ندارند ظرفیت دستگاه‌ها در سطوح مختلف به کمک می‌آیند.

وی افزود: نخستین قرارگاهی که در سطح محله شکل می‌گیرد قرارگاه اجرایی است که با مسئولیت ائمه جمعه در مراکز بخش‌ها و نایب رئیسی بخشدار و دبیری حوزه بسیج و عضویت دستگاه‌های متولی مسجد و محله فعالیت انجام می‌دهند. قرارگاه‌های شهرستانی و استانی هم با همین ترتیب تشکیل می‌شود. در هفده استان قرارگاه‌های استانی با مسولیت فرماندهی نمایندگان محترم ولی فقیه و ائمه محترم جمعه مراکز استان‌ها و نایب رئیسی استانداران محترم و دبیری فرماندهان محترم سپاه استانی و عضویت همه دستگاه‌های متولی در مسجد و محله شکل گرفته است. این حرکت ارزشمند شتاب گرفته و هدف‌گذاری‌ها برای سال ۱۴۰۲ در ۱۹ هزار و ۲۰۰ محله انجام شده است. ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بر اساس بیانیه گام دوم اسلامی محله سالم با نشاط و ایمن و فاقد هرگونه آسیب اجتماعی و ولایی و مؤمن و مطالبه‌گر و دارای بصیرت دینی و انقلابی و دارای سبک انقلابی و اسلامی و دارای شغل پایدار داشته باشیم.

سلیمانی: محله همدل یک گام برای رسیدن به تحقق جامعه اسلامی است

همچنین در ادامه مراسم سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان کرد: من به عنوان یک خدمتگزار کوچک‌از دوستانمان در سازمان‌ تبلیغات اسلامی و سازمان‌ بسیج تشکر می‌کنم. به عقیده من این جلسه برای فراهم کردن بستر حضور مردم در مسائل مختلف و در تحقق همه جنبه‌های جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است. 

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشاتشان تحقق الگوی جذاب جمهورى اسلامی را منوط بر حضور مردم در میدان می‌دانند. مقام معظم رهبری در دیدار ۵ آذر با بسیجیان گفتند" همه مردم ایران بسیجی هستند."؛ ایشان توجه ویژه‌ای روی نقش آفرینی ملت ایران داشتند و به زعم من محله های اسلامی می‌تواند به این گونه تلقی شوند که همان بسیج سازمان‌دهی نشده هستند، چراکه بسیج سازمان‌‌دهی شده تا حدودی با یک دیوارکشی‌هایی مواجه است و تا حدودی ممکن است نقش آفرینی مردم را در جامعه محدود کند. اما بسیج سازمان‌دهی نشده با فراق‌بال بیشتری می‌تواند فعالیت کند. نمونه آن کمک‌های مؤمنانه است که رهبر انقلاب در سال ۹۹ از مردم مطالبه و مردم را به مواسات دعوت کردند، که البته این مواسات به تا امروز به یک رسمی زیبا بین مردم تبدیل شده‌است.

آغاز به کار مهرواره محله «همدل ۲» / تجلیل از بانوان فعال مهرواره «بانور»

سردار سلیمانی با بیان عناوینی چون محله‌های همدل، دولت محله‌ها و ... همه این عنوان‌ها محقق کننده یک محله اسلامی در مقیاس خودش است و می‌بینیم که ظرفیت‌های آن در بین محلات وجود دارد و ان‌شاالله جامعه‌ای داشته باشیم که برحسب ضرورت و نیاز مورد توجه و عمل قرار بگیرد. 

وی با اشاره به واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: در این برنامه مردم در مواجه با ویروس کرونا خوب عمل کردند و واکسیناسیون در مساجد و سالن‌های ورزشی باحضور نیروهای داوطلب انجام شد. کشور ما جزو سه کشور برتر و موفق مبارزه با این ویروس منحوس بود. دیروز فرانسه و روز قبل آن آمریکا بیشترین تلفات را به خود اختصاص دادند. روسیه هم دیروز بیشتر ابتلا را به خود اختصاص داد. حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است. هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی میان دستگاه‌هایی که صاحب نقش و مسئولیت در مساجد و بین مردم هستند، ایجاد شده است. هدف این است که منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی درباره مردم و مساجد و محور بودن مساجد و جلودار بودن روحانیت و امامان جماعت مساجد به عنوان امامان محله و درباره حضور مردم در میدان‌های نقش‌آفرینی اجرا شود.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: برای گردآوری محله‌های همدل اسلامی، ما بالای سر کسی قرار نداریم، بلکه باید در کنار هم این میدان را بسازیم و عملی کنیم.احصای مسائل و اولویت‌بندی مسائل ابتدایی‌ترین دستاوردهای محله همدل خواهد بود.  در حال حاضر ما در اول راه طرح محله همدل هستیم و به زعم ما این یک تمرین است تا یک گام به تحقق محله اسلامی نزدیک شویم.

زادقاسمی: مهرواره «بانور» اتفاقی مبارک برای هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها بود

مریم زادقاسمی دبیر مهرواره «بانور» در ادامه آئین اختتامیه این مهرواره گفت: ما در این مهرواره بعد از اینکه فعالیت‌های مختلف و ظرفيت‌های بزرگ و مهم در کشور را شناسايی، فعال‌سازی و هویت‌بخشی کردیم، درصدد طراحی عملیات مهرواره «بانور» برآمدیم و به شکل خاص روی موضوع خانواده و نقش زنان در حوزه مشکلات خانواده متمرکز شديم، که خوشبختانه نهادهای مختلف نیز پای کارِ ما آمدند. درواقع این هم‌افزایی دستگاه‌ها اتفاق مبارکی بود که با مهرواره «بانور» رقم خورد.

وی ادامه داد: از خرداد سال ۱۴۰۰ تا میلاد حضرت زينب (س) حدود ۳ هزار شرکت‌کردند به ما ملحق شدند و شاهد آن بودیم که هرچه‌ هم‌افزایی دستگاه‌های استانی بیشتر بود، استفاده از ظرفیت استانی برای مهرواره «بانور» هم بیشتر می‌شد.

دبیر مهرواره «بانور» گفت: پس از فرآیند مهرواره «بانور»، داوری‌های در دو بخش استانی و ملی انجام شد و ما به ۱۴۰ برگزیده ملی رسیدیم که در ماه مبارک رمضان به یک مهمانی دعوت می‌شوند.

زادقاسمی در پایان یادآور شد: هدف مهم مهرواره «بانور» یک اتفاق بسیار مبارکی است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه در دو بخش نشریه الگوی سوم و رادیو «بانور» رقم خورده است. در این فضا ما ۱۲ نسخه نشریه و ۴۳ پادکست روایتی «بانور» را در دسترس کنش‌گران مهرواره «بانور» قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام خداداده: ملت ایران پای کار تمدن‌سازی کشور هستند 

حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه این آئین اظهار کرد: اگر تمام ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پای کار اندیشه بیایند، حتماً به آن هدف محلات اسلامی خواهیم رسید، چرا که ما یک نظریه در بحث تمدن‌سازی داریم که بسیاری از دانشمندان می‌گویند، "افول یک تمدن‌ زمانی رخ می‌دهد که مردم یک کشور خود را طلبکار یک تمدن بدانند، نه بدهکار‌!" و این در تلخی و شيرينی‌های امسال کشور به خوبی نمود داشت که مردم عزیز ایران پای کار ایران بودند و نشان دادند که خود را طلبکار تمدن ایرانی می‌دانند، نه بدهکار! ملت ما دارد به آن شاخصه تمدن ایرانی می‌رسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان تایید کرد: در بحث محله همدل و روایت زیبایی‌های آن تمام قد در خدمت عزیزان در محلات همدل هستیم‌.

گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان فعال مهرواره ««بانور»» تجلیل و تکریم به عمل آمد و از پوستر مهرواره محله «همدل ۲» نیز رونمایی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار