کد خبر: ۸۸۵۴
حجت الاسلام احمدی در نشست مبلغات حوزه‌های علیمه خواهران استان زنجان؛

بانوان باید در جایگاه کنشگر فعال رسانه‌ای و فرهنگی اجتماعی حاضر شوند

در آستانه ماه مبارک رمضان نشست مبلغات حوزه‌های علیمه خواهران استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان و حجت الاسلام و المسلمین محدر مدیر، حوزه علمیه خواهران استان زنجان و مدیران مدارس علمیه استان برگزار شد.
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احمدی،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست مبلغات حوزه‌های علیمه خواهران این استان با اشاره به جلد 21 صحیفه نور گفت : یکی از وظایف طلاب شناخت مکتب امام است و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بر این که وارد بحث های پیش پا افتاده نشوید .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  در ادامه افزود : وظایف و کار اصلی طلاب فهم اسلام و تفهیم ناب اسلامی است و مردم‌سالاری دینی در رأس اهداف ماست . راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی یا جمهوری اسلامی با شناخت مکتب امام حل می‌شود.

حجت الاسلام احمدی در این راستا به سه مورد اشاره کرد: اولاً اعتقاد به اندیشه امام دوم فهم اندیشه امام و سوم ارائه این اندیشه به مخاطبان جامعه که در این عرصه نقش بانوان و دختران روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود و استکبار جهانی متوجه این نقش اساسی شده است.

وی گفت: باید حوزه های علمیه خواهران در عمل و کنشگری و عرضه تبلیغی در ماه مبارک رمضان به طور جدی وارد کار شوند و نقش بانوان و الگوی زن مسلمان به صورت ایجابی و نقش نوجوانان به علت پاک طینت بودنشان مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد : زنان و دختران مهمترین نقش موثر در حوزه خانه و تربیت را بر عهده دارند. بانوان باید در جایگاه کنشگر فعال رسانه‌ای و فرهنگی اجتماعی حاضر شوند و با محوریت قرآن و اهل بیت در آن به کار خود ادامه دهند.

در ادمه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محدر، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: اراده خدا بر این تعلق گرفته که حکومت در دست صالحان باشد. انبیا کتاب به عنوان میزان و حکمت آورده‌اند و آنچه که مردم باید انجام بدهند عدل است تا عدالت در عالم حکم‌فرمایی کند.

وی ادامه داد‌: امروز ترس استکبار جهانی از جمهوری اسلامی تبدیل به الگوی جهانی شده است و ما در پیچ تمدنی هستیم که تمام دنیای غرب با تمام شگردها و فتنه‌هایش به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران است.حوزه ها و طلبه‌ها باید دانشمند باشند و باری از دوش انقلاب بر دارند نه اینکه خودشان بار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محدر افزود : طلبه ها باید برای حفظ نظام و اسلام و دین دغدغه داشته باشند چرا که در قبال کوتاهی‌های خود پاسخگو خواهیم بود. باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم زیرا خداوند محتاج بنده‌هایش نیست و اگر مسئله‌ای به دست ما حل نشوند قطعا به دست قوم دیگر به ثمر خواهد رسید، چه خوب است که آن قوم، ما باشیم . امروز به برکت خون شهدا و امام این انقلاب به دست ما رسیده است و دشمنان منتظر دلسردی و سستی ما هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطر نشان کرد و گفت : حوزه باید از افراد نخبه و تمدن‌ساز و مستعد پر شوند و ماه رمضان که دلها آماده است فرصتی‌ست جهت تبلیغ و تبیین و توجه داشته باشید با وعده‌های مادی و دنیوی حوزه را تبلیغ نکنید. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار