کد خبر: ۸۸۶۸

مهرواره محله همدل ۲ آغاز به کار کرد

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در ارتباط با برگزاری مهرواره محله همدل اظهار داشت: این مهرواره از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی است که دومین دوره آن ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا عید سعید غدیر نیز ادامه خواهد داشت.
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

مهرواره محله هم‌دل ۲ آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سجاد رنجبری، مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در ارتباط با برگزاری مهرواره محله همدل اظهار داشت: این مهرواره از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی است که افتتاحیه دومین دوره آن ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ و با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانده سازمان بسیج صورت گرفت. این مهرواره تا عید سعید غدیر ادامه خواهد داشت و اوج این اتفاق خوب نیز در ماه رمضان ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی در رابطه با موضوع عملکردی این مهرواره‌ها گفت: تا کنون سه مهرواره برگزار شده است که مهرواره محله همدل یک با ۵۰ هزار شرکت کننده و همین میزان حل مسئله، مهرواره اوج (مختص امامان جماعات) با ۲۳ هزار شرکت کننده و ۱۱ هزار حل مسئله و مهرواره بانور (مختص بانوان) با ۳۲ هزار شرکت کننده و همین تعداد حل مسئله برگزار شده است.

رنجبری تصریح کرد: این مهرواره‌ها برای شناخت کنش‌گران محله و برای کسانی که دغدغه و توانایی حل مشکلات محله را دارند، ایجاد شده است.

وی با اشاره به تفاوت دو مهرواره محله همدل یک و ۲ گفت: تفاوت محله همدل ۲ و یک در این است که هم‌افزایی بیشتری در محله همدل ۲ دیده می‌شود. حضور سازمان بسیج و کانون‌های فرهنگی مصداق بارز همکاری و هم‌افزایی سازمانی جهت رفع مشکلات و معضلات محلات کشور است.

رنجبری با اشاره به نمونه‌هایی از حل مشکلات محل توسط این مهرواره‌ها بیان داشت: محله همدل برای تشویق مردم محل جهت حل مسائل محله در درون محله است. به طور مثال اگر زوجی اختلاف دارند با کمک و رفع مشکلات از طریق کنش‌گران، اجازه راه‌یابی مسئله این زوج به راه‌رو‌های دادگاه و صدور حکم طلاق داده نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به مراحل حل موضوعات تصریح کرد: مرحله اول شناسایی کنش‌گر، مرحله دوم شناسایی مسئله و ورود برای حل مسئله و مرحله سوم روایت این اتفاق است. روایت اتفاق یعنی پس از حل کامل موضوع این مورد باید رسانه‌ای شود تا دیگران نیز در این امور حسنه پیشتاز شوند، هر چند در این طرح مشارکت نداشته باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار