کد خبر: ۸۹۱۲
مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات کشور:

روایت‌گری نیاز اساسی تبلیغ در جامعه است

مدیرکل دفتر امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اثرگذاری بهتر تبلیغات راهی جز توجه به روایتگری نداریم همانگونه که جهان در تمامی عرصه ها به سمت و سوی فضای داستان پردازی و روایت گری حرکت کرده است.
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
روایت‌گری نیاز اساسی تبلیغ در جامعه است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد جنتی در همایش توجیهی طرح مهرواره محله همدل ویژه ماه مبارک رمضان با بیان اینکه مساله داستان و روایت در تبلیغ مساله بسیار مهمی است، افزود: با همان مسیر و ادبیاتی که خداوند در قرآن به صراحت فرموده و همانا روایت گری است می توان تبلیغ کرد روشی که از سوی طلبه ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد در حالی که هر چه از آیات قران می بینیم مقام روایت و داستان پردازی است.

این مسئول عنوان کرد: برخی خیال می کنند قرآن کتاب قصه گویی است در حالی که اینگونه نیست بلکه روایت گری و بیان داستانی برای ایجاد باور در بین مردم است چنانکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین، دل را باید قانع کرد.

وی اضافه کرد: امروزه در جنگ کلان روایت گری دشمن قرار داریم و رهبر انقلاب هم تاکید کردند که درگیر محاصره تبلیغاتی هستیم و تنها راه خروج از این محاصره، جهاد تبیین است تا این محاصره تبلیغاتی را بشکند و برنامه ما باید شکستن حصر تبلیغاتی روایت است.

مدیرکل دفتر امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جهاد تبیین باید منجر به خروج از محاصره تبلیغاتی شود و بخش زیادی از این مساله به رسانه ملی و فضای مجازی بر می گردد اما ما هم مسوول هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مبارزه جبهه کفر و استکبار با جمهوری اسلامی برای این است که الگوی مدیریتی کشورها و دنیا را جدای از دین پایه گذاری کنند و در واقع نقطه درگیری بر سر الگوی مدیریت در جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه استان ظرفیت های خوبی در حوزه قران و فرهنگ دارد، افزود: این استان پایتخت شور و شعور حسینی است و در این راستا هیات های مذهبی، تبلیغ سنتی و حوزه های علمیه خواهران و برادران در سطح استان فعال هستند.

حجت الاسلام سعدی احمدی افزود: زنجان استان یکدستی است و همگرایی خوبی در نهادهای حوزوی استان برقرار است که در واقع ظرفیت تبلیغی استان محسوب می شوند، هر چندمشکلاتی درحوزه تبلیغ وجود دارد، اما عرصه های تبلیغ توسعه یافته است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار