کد خبر: ۸۹۳۲
حجت الاسلام احمدی:

حضور طلاب و مبلغان در مدارس تاثیرات مثبتی به همراه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مساجد از اماکنی است که طلاب باید حضور جدی در آن داشته باشند، اما مشکل اساسی که در این بین وجود دارد این است که مساجد متولی مشخصی ندارند.
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همایش گفتمانی حرف خدا با حضور  با حضور حجت الاسلام محمد جنتی مدیرکل دفتر امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و طلاب و رحانیون استان برگزار شد .

حجت الاسلام سعید احمدی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این همایش با اشاره به فعالیت سامانه شمع، عنوان کرد: رزومه سخنرانان در این سامانه درج شده و فعالیت آن گامی مهم در راستای هدفمندی فعالیت‌ها، یکپارچه‌سازی اطلاعات، ساماندهی محتوا و افزایش سرعت اعزام‌ مبلغان است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر علی‌رغم همه مشکلات در موقف اقتدار قرار دارد به طوری که تمدن استکبار در برابر تمدن اسلامی فرو می‌پاشد، ادامه داد: علاوه بر رهبر معظم انقلاب کسانی که در حوزه دکترین امنیت ملی فعال هستند از جمله بایدن نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که قرائن و شواهد آن نیز از جمله در جنگ اوکراین و کارهایی که در حوزه دیپلماسی با عربستان انجام شد، نمود دارد.

این مسئول با توضیح اینکه همه این وقایع نشان می‌دهد معادلات دنیا در همه حوزه‌ها در حال عوض شدن است، افزود: با توجه به این موضوع قطعا نوع و شدت مواجهه نیز تغییر پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر کشور شروع یک عملیات پیچیده و مرموز بود، اضافه کرد: در این اغتشاشات به روحانیون و همچنین نمادهای دینی توهین شد و شاهد ریزش‌هایی در بین اقشار مختلف جامعه از سلبریتی‌ها گرفته تا ورزشکاران بودیم.

احمدی با تاکید بر اینکه روحانیون وظیفه بسیار سنگینی در جامعه دارند که همین موضوع موجب شده تمام هجمه‌های دشمنان به سمت آنان باشد، افزود: در وقایع اخیر شاهد جسارت‌هایی به لباس روحانیت و همچنین توهین‌هایی در فضای مجازی به دین و انقلاب بودیم که این نشان از بغض دشمنان بر علیه روحانیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با توضیح اینکه یک ظرفیت بزرگ در حوزه ورزش وجود دارد که در آنجا خیلی کمرنگ هستیم، عنوان کرد: عرصه آموزش‌وپرورش نیز از عرصه‌های تاثیرگذار در کشور است که در این حوزه اقدام خوبی در کشور از سال گذشته آغاز شده ،حضور طلاب و مبلغان در مدارس است که باید تداوم داشته باشد.

این مسئول با تاکید برای اینکه عرصه آموزش‌وپرورش باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: تاثیر مثبت حضور طلاب و مبلغان را در مدارس شاهد هستیم.

وی با یادآوری اینکه حوزه دانشگاهی یکی از حوزه‌های جدی است که طلاب در آن حضور جدی ندارند، ادامه داد: مساجد نیز از اماکنی است که طلاب باید حضور جدی در آن داشته باشند اما مشکل اساسی که در این مکان مقدس در کشور وجود دارد این است که مساجد متولی مشخص ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به جمعیت بالای حاشیه‌های شهر و همچنین مجتمع‌های مسکونی، یادآور شد: مساجد از اماکنی هستند که می‌توان از ظرفیت آن برای جذب حوزه‌های علمیه بهره گرفت؛ لذا این مکان مقدس عرصه‌ای است که باید توسط طلاب تقویت شود.

حجت‌الاسلام احمدی با توضیح اینکه عرضه دیگری که می‌طلبد و ما در آن حضور جدی داشته باشیم نوجوانان هستند، ادامه داد: در فتنه‌ای که آغاز شده است و هنوز نیز جریان دارد پوششی که بر روی نوجوانان وجود دارد، حائز اهمیت است.

این مسئول با یادآوری اینکه دشمنان در بحث کشف حجاب بیشتر روی نوجوانان ما تمرکز کرده‌اند، یادآور شد: با توجه به این تهاجمات باید یک کار ویژه برای نوجوانان به ویژه دختران داشته باشیم.

وی با پرداختن به این موضوع که در حال حاضر بانوان نقطه تمرکز جریان معارض انقلاب اسلامی هستند، تاکید کرد: دلیل این امر نیز تاثیرگذاری بانوان در جامعه است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار