کد خبر: ۸۹۴۲

برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله علوی در گرگان

آئین بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله علوی رگانی در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد.
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم به خصوصیات برجسته این عالم ربانی اشاره کرد و گفت:  آیت الله علوی گرگانی یکی از استعدادهای برجسته حوزه‌های علمیه بودند که توانمندی خود در عرصه‌های گوناگون علمی و فقهی را در سنین جوانی به منصه ظهور گذاشته و مورد اعتماد بزرگان حوزه قرار گرفتند.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به تألیف بیش از ۶۰ عنوان کتاب از مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی، شرح وصایای رسول گرامی اسلام(ص) را از مهمترین آثار به یادگار مانده از وی دانست و گفت: این عالم مجاهد، شخصیتی مردم‌دار، ساده زیست، گشاده‌رو و متواضع بودند که بسیار دلسوزانه به هدایت مردم به ویژه جوانان می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: مردمی بودن و دفاع از نظام و پشتیبانی محکم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی های شخصیتی آیت الله العظمی علوی گرگانی بود، همچنین احترام خاصی نسبت به رهبر معظم انقلاب قائل بودند.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع اعظم جهان تشیع بود که ۲۴ اسفند سال گذشته بر اثر بیماری در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

همچنین در این مراسم جمعی از روحانیون شیعه و سنی، مدیران استانی با قرائت فاتحه و کلام الله مجید، یاد و خاطر این مرجع برجسته شیعی را گرامی داشتند.

ارسال نظر