تشریح برنامه‌های ماه رمضان در تکاب

حجت الاسلام احسانی گفت: در ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای بقیة الله برگزار می‌شود و با همکاری دفتر امام جمعه یکی از اساتید قرآنی حوزه علمیه قم موسسه امام خمینی (ره) قبل از مراسم جزء خوانی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد.
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام داور احسانی با تشریح برنامه های اجرا شده توسط اداره تبلیغات اسلامی تکاب اظهار داشت: روسای قبلی اداره تبلیغات اسلامی و همکاران شان در طول این مدت تلاش کردند عملکردی قابل قبول و تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ دینی داشته باشند و از این جهت از همه آن ها تشکر می کنیم و از تجربیات شان استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در مدتی که مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی به بنده واگذار شده است تلاش کردیم با استفاده از تجربیات مدیران قبلی و همکاری با مسئولین نهادهای فرهنگی و امام جمعه برنامه های وحدت محور در شهرستان اجرا شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب برگزاری اعتکاف را یکی از برنامه های موفق این اداره در سه ماه اخیر دانست و گفت: برنامه اعتکاف برای خواهران در مسجد جامع و برادران در مصلای بقیة الله الاعظم برگزار شد و اساتید حوزه علمیه خواهران و برادران آذربایجان غربی با حضور خود در جمع معتکفین ضمن بیان مباحث معرفتی، پاسخگوی شبهات آن ها  بودند.

وی جهاد تبیین را محور برنامه های اعتکاف عنوان کرد و افزود: سخنرانی های مراسم های اعتکاف تبیین محور بود و تلاش شد آن چه که می تواند گره های ذهنی را باز کند در جلسات مطرح شود که حجت الاسلام کوهی امام جمعه تکاب از جمله این سخنرانان بود.

حجت الاسلام احسانی در ادامه برگزاری جلسات تبیین محور در ایام دهه فجر در شهر و روستاهای تکاب را از دیگر برنامه های اجرا شده تبلیغات اسلامی با همکاری مجموعه های فرهنگی شهرستان دانست و تصریح کرد: برای تربیت نیروهای قرآنی و محافل انس با قرآن با عنوان چهارشنبه ها و دوشنبه های قرآنی در شهرستان تکاب با حضور اساتید کشوری برگزار می شود.

وی بازدید از روستاها و سر زدن به روحانیون و ائمه جماعات روستاها و بررسی و پیگیری مشکلات فرهنگی روستاها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در فصل زمستان عنوان کرد و گفت: با همکاری دفتر امام جمعه به صورت مدون برنامه هایی را برای بررسی مشکلات مساجد، روحانیون، حسینیه ها و تکایای روستاها داریم و با حضور در روستاهای شهرستان مشکلات احصا و از مسئولین حل آن ها مطالبه می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب اجرای اجرای گفتمان های دینی، انقلابی و جهاد تبیین در مدارس و دبیرستان های دخترانه و پسرانه از دیگر برنامه های فرهنگی دانسست و تصریح کرد: در بازدید هایی که از روستا ها صورت می گیرد یکی از اولویت ها، شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و کمک به آن ها است.

وی گفت: حمایت از هیئات مذهبی و مواکب، راه اندازی جلسات هیئت اندیشه ورز، برگزاری مراسم عزاداری خیابانی در ایام شهادت ائمه معصومین، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و تجلیل از خانواده های آن ها  با همکاری بنیاد شهید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تجلیل از جامعه  مربیان قرانی فعال در روستاها و شرکت در جلسات فرهنگی و برنامه ریزی شهرستان از دیگر برنامه های فرهگنی اجرا شده در شهرستان تکاب بود.

حجت الاسلام احسانی افزود: جشن تکلیف پسران تازه به سن بلوغ رسیده با همکاری دفتر امام جمعه و سپاه پاسداران در مصلای امام بقیة الله تکاب برگزار شد.

وی در ادامه به برگزاری جشن های نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: در اعیاد شعبانیه برنامه ها و جشن های مختلفی با همکاری تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه در روستاها و شهر تکاب و تخت سلیمان برگزار شد و در جشنی که در مصلای تکاب برگزار شد از مادحین منتخب و فعالین عرصه رسانه شهرستان نیز تجلیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب افزود: گروه های مردمی و جهادی نیز در اعیاد شعبانیه با حضور در نقاط مختلف شهر و روستاهای تکاب به اجرای برنامه های شاد و مفرح می پرداختند.

وی در پایان عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای بقیة الله برگزار می شود و با همکاری دفتر امام جمعه یکی از اساتید قرآنی حوزه علمیه قم  موسسه امام خمینی (ره) قبل از مراسم جزء خوانی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم می پردازد.

حجت الاسلام احسانی در پایان گفت: به مناسبت های متعددی از قاریان برتر استانی و کشوری و نهادهایی که در برگزاری مراسم قرآنی با اداره تبلیغات اسلامی همکاری داشتند تجلیل شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار