کد خبر: ۸۹۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی است

حجت‌الاسلام قادری با تشریح عوامل تحقق شعار امسال، مشارکت حلقه‌های میانی، فراهم کردن فضای گفتمانی مخاطب و دوسویه در جامعه و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی را محور‌های تحقق این شعار دانست.
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری شنبه5 فروردین در سخنانی با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» اظهار داشت: پدیده شعارمندی پدیده مبارکی است که به منظور همگام کردن تمام ابعاد جامعه به سمت یک هدف خاص استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های متوالی یک برخورد ناصحیح با شعار سال داشتیم، ادامه داد: در ده سال اخیر به حسب شعارهای اقتصادی نقش مردم را کم رنگ کردیم و بیشتر به ساختارها و تحقق برخی از مصادیق پرداختیم اما زمینه اصلی را که فرهنگ است، ندیدیم.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: در بیانات امسال مقام معظم رهبری گرچه شعار سال کاملا اقتصادی است، ولی ایشان امسال آنجایی که خواستار یک حرکت تحولی با محوریت مردم شدند، صراحتا بر دیده شدن نقش فرهنگ و افکار عمومی تأکید فرمودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مقام معظم رهبری اتکا زیادی برای به میدان آوردن مردم داشتند و فرمودند هر جا که مردم وارد میدان شدند مشکل می‌رود و مسئله حل می‌شود و جایی که مردم استقبال نکنند به عمل و تحقق نمی‌رسد.

 وی با بیان اینکه مؤلفه اصلی قدرت در جمهوری اسلامی اراده مردم است، ادامه داد: مردم زمانی حرکت می‌کنند و در نتیجه به حل مشکل می‌رسیم، که خاستگاه اصلی اراده مردم هدف گرفته شود، لذا باید روی موقف واداشتن اراده مردم برای این حرکت تحولی برنامه‌ریزی کنیم و از این زاویه اتفاقا شعار سال کاملا فرهنگی است.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای فعال شدن حلقه‌های میانی که همان نخبگان، صاحبان فکر و جوانان هستند، اضافه کرد: در مباحث کلی و حتی جزئیاتی مانند: تجمل‌گرایی، خطاب معظم له به همه صاحبان فکر بود و بعضی اقشار از جمله جوانان را به صورت ویژه مخاطب قرار دادند و همه جامعه را به امیدآفرینی موظف فرمودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه شعار امسال« جهاد تبیین با رویکرد امید آفرینی» است، ابراز داشت: لازمه تحقق این امر، این است که همه آحاد جامعه به ویژه جوانان فعال شوند و اراده مردم را به میدان بیاورند و زمانی که ارزش‌های اقتصادی از قبیل مبارزه با تجمل‌گرایی، جلوگیری از خام‌فروشی و ارائه کالاها با ارزش افزوده در فرهنگ یک ملت نهادینه شد و اراده مردم در تحقق این اهداف به میدان آمد، آن اهداف محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دولت و نهادهای سیاستگذار در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: در این مسیر حتما به مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه نگاه بکنند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه تک تک آحاد مردم موظف به امیدآفرینی و روشنگری در جهت تحقق شعار سال هستند، برای حضور همه مردم در صحنه نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی مردم هستیم و تحقق این امر، مستلزم فراهم کردن فضای گفتمانی تخاطب و دوسویه در جامعه است تا مردم بگویند چه اتفاقی از دید آنها باید رقم بخورد که جامعه‌ای رو به رشد و تعالی داشته باشیم.

ارسال نظر