تشکیل گروه برای اقامه حق و ایجاد حرکت اجتماعی مهم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر تشکیل گروه برای اقامه حق و ایجاد حرکت اجتماعی تاکید کرد.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جمع دانش آموزان دختر مدرسه صدرای ولایت فارسان با اشاره به اینکه ویژگی بیان هم به انسان عطا شده و هم در اوصاف قرآن کریم آمده است گفت: شیوه تربیتی قرآن برای القا معارف دینی و اعتقادی به مردم همیشه از طریق بیان نیست بلکه در مواردی تبیین به معنای میزان و تشخیص حق و باطل است.
وی با اشاره به این که تکریم بانوان در قرآن کریم آمده است و تبیین آن به عهده بندگان است افزود: در سوره تکویر برای تبیین جایگاه اجتماعی بانوان و نفی نگاه حقیرانه نسبت به آنان از شیوه طرح سوال استفاده شده است که چرا دختران خود را زنده به گور می‌کنید؟ تا بدون ارائه پاسخ ذهن را بیدار و وجدان افراد را درگیر رویارویی با این موضوع نماید.  
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در برخی از آیات، تبیین با طرح سوال شروع می‌شود برای مثال طرح سوال شما خالقید یا ما؟ در بحث خلقت و یا سوالاتی درموضوعاتی همچون زراعت و باران که در قران کریم به آن‌ها اشاره شده است  
دکتر مهدی طاهری یکی از فعالیت‌های انبیا  را یافتن مشکل اجتماعی و ایجاد انگیزه در مردم برای حل آن دانست و یادآور شد: طبق آموزه‌های دینی در برخی موارد، طرح پرسش مفیدتر از بیان است به طوری که سوالات مهم، موجب تغییر حرکت یک اجتماع، تحول جامعه و بنیان گذاری ارزش‌های صحیح و غلبه عقل بر هیجان می‌شود.
وی با اشاره به این که حضرت موسی (ع) دردوران کودکی و جوانی توسط زنانی  نجات یافته است افزود: آن حضرت در دوره توانمندی به فرمان خداوند با تشکیل گروه مقابل فرعون ایستاد و پیامبرهم درمدینه با تشکیل گروه حق را ادا کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان انفرادی عمل کردن برای تحقق حق در مقابل گروه دشمن را نگران کننده دانست وگفت: یک نفر کافی نیست و علاوه بر ایجاد گروه، تشکیلات هم باید سازماندهی و اجرا شود چرا که طبق آیات سوره بقره تعداد کم در قالب گروه در مقابل باطل پیروز است.
دکتر طاهری بر حرکت فعال در آموزش، پرورش و تربیت و نگاهی به گذشته و قرار گرفتن به عنوان الگو و نه عبرت تاکید کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار