کد خبر: ۹۲۱۵
در نشست مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با مدیر کل آموزش و پرورش تهران مطرح شد؛

همکاری برای تربیت دانش آموزان کنش‌گر اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: در ارتباط با آموزش و پرورش و همکاری دو مجموعه، از اسفند گذشته تربیت کنش‌گر اجتماعی و کنش‌گر حجاب را با رویکرد حل مسئله آغاز کرده‌ایم.
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

سازمان تبلیغات استان دانش آموز کنش‌گر اجتماعی و کنش‌گر حجاب تربیت می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی، مدیر کل تبلیغات استان تهران در نشست مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش تهران، معاونین پرورشی مناطق ۱۹ گانه و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش با گنجینه‌های کم‌نظیر خود در بین مجموعه دستگاه‌های فرهنگی شناخته می‌شود که نشان از ارزش کار در این مجموعه دارد؛ ظرفیت‌هایی که از آن‌ها در برخی اوقات استفاده درستی نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: کار اصلی با شما عزیزان در آموزش و پرورش است و ما سعی در یاری شما داریم. تاکید این نکته را از این جهت لازم دانستم که همکاران بنده مورد قضاوت قرار نگیرند که چرا در امور سازمانی دیگر دخالت می‌کنند.
سازمان تبلیغات استان دانش آموز کنش‌گر اجتماعی و کنش‌گر حجاب تربیت می‌کند
زهرایی گفت: در ارتباط با آموزش و پرورش و همکاری دو مجموعه، كمبودهايي را احساس کردیم و نسبت به آنها برنامه‌ریزی صورت گرفت. یکی از این ضعف‌ها، احساس و قبول مسئولیت اجتماعی از طرف نوجوانان و جوانان کشور است. به همین دلیل از اسفند گذشته تربیت کنش‌گر اجتماعی را با رویکرد حل مسئله آغاز کرده‌ایم. وی افزود: براي این رویداد و این برنامه تربیتي براي کنش‌گري اجتماعی عنوان «پیشگام» را انتخاب كرده‌ايم و ان شاء‌الله در سال جدید نیز این موضوع با جدیت و قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

زهرایی تصریح کرد: گزینه بعدی تربیت کنش‌گر حجاب است. از مجموع سه هزار كلاس درس دخترانه‌اي كه داريم، باید از هر کلاس، حداقل یک نفر از دختران چادری با آموزش مهارت ارتباط موثر و مهارت حل مسئله، مبلغ حجاب و کنش‌گر حجاب شود. در این صورت آن دختر قطعا از یک طلبه موثرتر و قوی‌تر خواهد بود.


وی اظهار داشت: متاسفانه استعداد‌های برتر مدارس را جدا کرده‌اند و این تفکر ایجاد شده که می‌گویند ما آمده‌ایم تیزهوشان درس بخوانیم که برویم فلان کشور. در هیمن رابطه با برخی از شرکت‌های دانش بنیان جلساتی داشتیم و هماهنگی‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و وعده آن‌ها این بوده که بعد از ایجاد ارتباط با دانش آموزان زمینه‌ای فراهم خواهیم کرد که یک نفر نیز آرزوی مهاجرت از ایران را نداشته باشد.

زهرایی در پایان گفت: متاسفانه این مشکل در کشور ما وجود دارد که دو دستگاه هیچ وقت نمی‌توانند با هم کار کنند. همکاران سازمان تبلیغات اسلامی برای این که بتوانند تاثیر گذار باشند و با مجموعه‌های دیگر بدون مشکل کار کنند، هم عهد شده‌اند تا تنها موضوعی که برای ما مهم نباشد آرم و لوگوی سازمان باشد. برای آرم و نام سازمان عطشی وجود ندارد.

همكاری برای تربيت دانش آموزان کنش‌گر اجتماعی

برنامه‌هاي مشترك را با جديت دنبال مي‌كنيم

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نيز در اين نشست اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و با رهبری امام راحل موضوع حکومت مردم‌سالاری دینی مطرح شد. این همان نقطه ضعف غرب و شرق، و مدلی بود که می‌توانست الگوی مناسبی برای حکومت در سر تا سر جهان باشد. به این دلیل نظام سلطه به این انقلاب و حکومت نو پا حمله کرد. در مقابل جوانان و نوجوانان این کشور تا پای جان خود در این جنگ سخت جنگیدند تا از مرز‌های وطن خود دفاع کنند. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ابتدا جنگ نرم و اکنون با جنگ ترکیبی رو به رو هستیم. در زمان جنگ سخت از مرز‌های جغرافیای و سیاسی خودمان به خوبی دفاع کردیم؛ و اکنون نیز باید از مرز‌های اعتقادی جامعه و انقلاب خود و هم وطنان‌مان دفاع کنیم.

کریمیان خطاب به مسئولین پرورشی گفت: ما در جایگاهی هستیم که باید برای این جنگ و برای حفظ جامعه و عقیده با توان و روحیه چند برابری بجنگیم. جنگ در اینجا به معنای کار عمیق و دقیق و با کیفیت است. وی افزود: اگر قرار بر تعیین یک وظیفه از سوی اداره کل آموزش و پرورش تهران برای خود باشد، باید به امور تربیتی و پرورشی اهمیت ویژه‌ای قائل شود. برای این مهم نیز همه امکانات در دسترس است و منابع مالی و پشتیبانی داریم. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بنده بسیار خوشحالم که این امکان فراهم شده تا دو سازمان هم‌سو و همراه برای هدفی واحد می‌توانند همکاری کنند. برنامه‌های مشترکی که تدوین شده را ان شاءالله با جدیت دنبال کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از سخنان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با ملزم نبودن ادارات همکار برای ذکر نام و لوگو این سازمان گفت: این نگاه بسیار زیبا و بسیار فاخر است که آرم و نام سازمان مهم نیست؛ ما هم دنبال نام و لوگو نیستیم و دنبال کار با کیفیت هستیم. کریمیان تاکید کرد: ما باید بیشتر و بهتر از گذشته کار کنیم چرا که انتظار از ما بیشتر است. به ویژه این که در شهر تهران تهران و پیشرو و پیشگام کشور هستیم. استان‌های دیگر چشم به عمل ما دوخته‌اند و در صورت موفقیت کار‌های ما را در استان‌های خود پیاده می‌کنند.

وی با توصیه به مدیران پرورشی شهرتهران گفت: ما باید به معنای واقعی کلمه امور تربیتی را احیا کنیم و به معنای واقعی کلمه کار تربیتی کنیم. کار تربیتی با کیفیتی که حمله دشمن در این زمینه را خنثی کند. کریمیان در پایان افزود: از تمرکز زدایی و تفویض اختیار نترسید. وقتی تفویض اختیار می‌کنید همکار شما اعتماد به نفس خود را پیدا کرده و زمینه بروز و ظهور نوآوری‌ها را فراهم می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار