کد خبر: ۹۲۴۵
محمدتقی عزیزیان شاعر آئینی اهل دلفان:

«محفل» تلنگری برای بازگشت به سمت دین فطری است

شاعر آئینی کشور گفت: انسان‌ها به صورت فطری به دین گرایش دارند و منتظر تلنگر‌هایی مثل برنامه «محفل» هستند.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

محفل، اثرگذارترین برنامه مذهبی سال‌های اخیر استبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدتقی عزیزیان شاعر آئینی اهل دلفان درباره برنامه تلویزیونی «محفل» گفت: محفل برنامه مناسبتی خوبی است که در هم بخش جذب مخاطب موفق عمل کرده و هم ایده‌های جدیدی برای گفتن حرف‌های دینی دارد؛ این برنامه برای نوجوانان و جوانان و همچنین کسانی که فرصت کمتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند از طریق رسانه با دین آشنا شوند، فرصتی است تا از لحاظ انگیزشی و محتوایی مفاهیم دینی را آموخته و مسیر زندگی خود را بر اساس دین شکل دهند.

عزیزیان درباره خاطره خوبش از برنامه محفل تصریح کرد: در یکی از قسمت‌ها مهمانی دعوت شده بود که در گذشته چوپانی می‌کرد و بعد قاری قرآن شده بود و توانسته بود سه قاری ممتاز قرآن را تربیت کند؛ این اتفاقی بود که شاید بسیاری از نهاد‌های متولی امور فرهنگی هم نتوانند آن کار را انجام دهند. 

وی افزود: اینکه در برنامه محفل چهره‌های ناشناخته دعوت می‌شوند بسیار خوب است، زیرا باعث می‌شود مردم آن‌ها را بشناسند و به چهره‌های برجسته تبدیل شوند، اما اگر پیش از حضور، فعالیت‌ها و سوابق قرآنی این شخصیت‌ها به صورت کامل در قالب یک کلیپ معرفی می‌شد مخاطبان راحت‌تر می‌توانستد با مهمان‌ها ارتباط برقرار کنند. 

این شاعر آئینی با اشاره به فعالیت‌های دینی معاونت تربیتی آموزش و پرورش در گذشته بیان کرد: افرادی که بعد از تعطیلی معاونت تربیتی آموزش و پرورش در سنین نوجوانی به مدرسه می‌رفتند خوراک فکری درست و مناسبی نداشتند و همین امر باعث شد که حالا با نسلی مواجه شویم که از نظر فکری سردرگم هستند.

عزیزیان افزود: همه انسان‌ها به صورت فطری به دین پایبند بوده و علاقه و گرایش دارند، این افراد با کوچک‌ترین تلنگری به سمت دین کشیده می‌شوند که این تلنگر می‌تواند برنامه‌هایی مثل محفل باشد که باید با شادابی بیشتر و دید بازتر تقویت و حفظ شود. این چنین برنامه‌هایی باید قسمت‌های شاد دین را هم نشان دهد؛ پیش از این هرچه از دین می‌دیدیم روضه، عزا و گریه بود؛ بیشتر مواقع امام حسین (ع) با گریه به مردم معرفی شده درصورتی که ایشان ابعاد مختلف شخصیتی دارد که گریه کردنی نیست، گاهی باید برای آزادگی امام حسین (ع) ایستاده کف زد. درمورد سایر ائمه هم همین صادق است. 

وی اظهار داشت: حتی در ادبیات کودک و نوجوان هم تاحدودی دستمان خالی است و بیشتر آثارمان ترجمه‌ای است؛ در زمینه مباحث دینی هم راه نرفته زیادی پیش رو داریم. باید شخصیت‌ها و اتفاقات دینی برای نسل کودک و نوجوان جامعه بازنویسی و تبدیل به کتاب‌های دیداری و شنیداری شود؛ فعالیت‌هایی از این دست می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

«محفل» برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما است که در روز‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ساعاتی پیش از افطار روی آنتن رسانه ملی مي‌رود. احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رضوان درویش و حسنین الحلو، داوران اين برنامه هستند و مجری آن رسالت بوذری است. در مجموع ۱۵۰ مهمان در طول شب‌های ماه مبارک رمضان به «محفل» می‌آیند و موفقیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی خود را در فضایی شاد و جذاب، معرفی می‌کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار