کد خبر: ۹۲۴۹
نصیبا مرادی، شاعر آئینی و حوزه کودکان:

نقطه قوت «محفل» توجه به قاریان زن است

یکی از شاعران حوزه کودکان گفت: پیش از این هیچ گاه قاریان خانم را در برنامه ها نمی دیدیم اما توجه «محفل» به قاریان زن نقطه قوت این برنامه است.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

نقطه قوت «محفل» توجه به قاریان زن استبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نصیبا مرادی شاعر غزل‌های بزرگسال و اشعار آئینی و حوزه کودکان درباره برنامه تویزیونی محفل گفت: من یک دختر ۱۰ ساله دارم؛ اوایل از روی کنجکاوی این برنامه را مشاهده کردیم، ولی الان دخترم به قرآن بسیار علاقه‌مند شده است؛ او همه بازی‌های کامپیوتری خود را از روی موبایل حذف کرده و می‌خواهد بازی قرآنی نصب کند و علاقه دارد قرآن را حفظ کند و به برنامه محفل برود. به نظر من این برنامه برای بچه‌ها بسیار جذاب است، چون کودکان کم سن و سال دعوت می‌شوند و کودکان همسن آن ها، تلاش شرکت کننده‌ها را با وجود همه ایرادهایشان مشاهده می‌کنند و همین موضوع به آن‌ها انگیزه می‌دهد.

مرادی تصریح کرد: معمولا در برنامه‌های مختلف هیچ گاه قاریان خانم را نمی‌دیدیم، اما توجه به قاریان زن در برنامه «محفل» با وجود اینکه متفاوت به نظر می‌رسد، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه است.

وی افزود: به جز حامد شاکرنژاد از این برنامه کسی را نمی‌شناختم، ولی وقتی افراد حاضر در برنامه را معرفی کردند متوجه شدم که صدای بسیاری از این قاریان را پیش‌تر شنیده بودم و به واسطه این برنامه توانستم آن‌ها را بشناسم.  

این شاعر حوزه کودک بیان کرد: ما همیشه یاد گرفته‌ایم، «سلبریتی» یا هنرپیشه است یا فیلم بازی می‌کند و هیچ وقت درباره چهره‌های قرآنی مانور داده نشده است. در زمان ما قاری شاخص آقای فروغی بود و من همیشه دوست داشتم او را دنبال کنم، اما بعد از آن دوره، قاری چهره‌ای نداشتیم و برنامه‌هایی مثل محفل هم برای شناساندن قاریان برجسته و هم برای جذب نوجوانان خوب است.

مرادی اظهار داشت: متاسفانه آنچه در جامعه ما رواج یافته این است که مذهبی‌ها، افراد غمگینی هستند که فقط از روضه‌خوانی استقبال می‌کنند؛ اینکه در برنامه محفل بعد از تلاوت آیات صلوات فرستاده و دست می‌زنند، به نوعی بر روی این دیدگاه خط قرمز می‌کشد و نشان می‌دهد که تعریف ما از دین و مذهب، تعریف درستی نبوده است.  

وی ادامه داد: اینکه محفل دین با نشاط را معرفی می‌کند خوب است، چون نشان می‌دهد که یک فرد می‌تواند قاری قرآن باشد و در خانواده قرآنی بزرگ شده باشد، اما در عین حال یک زندگی عاشقانه و تفریحات سالم با فرزندانش داشته باشد. یا مثلا همه فکر می‌کنند قاریان قرآن کودک و نوجوان، فرزندان آرام و درس خوانی هستند، اما این برنامه نشان می‌دهد که فرزندانی که شیطنت دارند هم می‌توانند قاری قرآن باشند.  

مرادی در پایان گفت: اگر این برنامه بتواند مخاطب خودش را جذب کند نگرش جدیدی را در نوجوانان و جوانانی که به اسلام باور دارند ایجاد خواهد کرد.

«محفل» برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما است که در روز‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ساعاتی پیش از افطار روی آنتن رسانه ملی رفت. احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رضوان درویش و حسنین الحلو، داوران اين برنامه و مجری آن رسالت بوذری است. در مجموع ۱۵۰ مهمان در طول شب‌های ماه مبارک رمضان به «محفل» می‌آیند و موفقیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی خود را در فضایی شاد و جذاب، معرفی می‌کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار