کد خبر: ۹۲۵۰
حجت الاسلام حسین مودب شاعر انقلابی مطرح كرد؛

«محفل»، دستي یاری‌گر برای ترویج فرهنگ قرآنی در عصر رسانه

یکی از شاعران انقلابی کشور گفت: در عصر رسانه، پخش برنامه قرآنی و جذاب «محفل» می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآن در بین خانواده‌ها کمک کند.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

حجت الاسلام حسین مودب شاعر انقلابی کشور درباره برنامه تلویزیونی «محفل» گفت: امروزه در عصر رسانه زندگی می‌کنیم و این عنصر تاثیر بسیار زیاد و انکار نشدنی در بطن اجتماع دارد؛ مثلا وقتی یک سریال با یک اسم مشخصی تولید و پخش می‌شود، در آن سال تعداد متولدانی که آن اسم برایشان ثبت می‌شود افزایش می‌یابد و این نمودی از تاثیر زیاد رسانه خصوصا در بین خانواده‌های ایرانی است. وجود چنین برنامه‌هایی در رسانه ملی می‌تواند برای ترویج فرهنگ قرآنی بین خانواده‌ها کمک قابل توجهی کند.

حجت الاسلام مودب تصریح کرد: سال‌ها بود قرآن فضای رسمی و خشکی داشت که اساتید در یک کلاس یا جلسه به صورت کاملا رسمی به قرائت قرآن می‌پرداختند و اگر تلاش خود استاد با شوخی‌ها و پویایی فضا به جذابیت کلاس نمی‌افزود، کلاس در فضایي خشک خود باقی می‌ماند، اما به جز آن، قرآن در متن زندگی مردم چندان نمود نداشت. اینکه یک برنامه تلویزیونی آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه قرآن است سر سفره‌های افطار مردم بیاید و در قالب نمایشی جذاب بتواند مباحث قرآنی را مطرح کند اتفاقی خوب است.

وی افزود: حضور چهره‌ها و داوران بین المللی در برنامه محفل می‌تواند فرصتی ایجاد کند که این برنامه در سطح کشور‌های اسلامی منطقه نيز دیده شود.

این شاعر انقلابی ضمن خداقوت به سازمان تبلیغات اسلامی و دست اندرکاران تولید و ساخت این برنامه بیان کرد: در تولید چنین برنامه‌هایی باید رسانه‌زده نشدن سوژه‌ها و موضوعات مورد توجه جدی قرار گیرد؛ قرار نیست به هر قیمتی فعالیت قرآنی معرفی شود و در این زمینه باید شأن و جایگاه قرآن حفظ شود. این برنامه نشان داد امکان دارد که یک برنامه قرآنی ساخته شود، سال به سال بهتر شود، برای مخاطب جذابیت داشته باشد و شأن قرآن هم حفظ شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار