کد خبر: ۹۲۵۲
با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی برگزار شد؛

نخستین هم‌اندیشی حلقه‌های میانی فعال در حوزه تعلیم و تربیت در قم

نخستین هم‌اندیشی حلقه‌های میانی فعال در حوزه تعلیم و تربیت با محوریت ۲۰ مجموعه قرارگاهی و عملیاتی تربیت محور و با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران ارشد فرهنگی استان قم برگزار شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

نخستین هم‌اندیشی حلقه‌های میانی فعال در حوزه تعلیم و تربیت در قمبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم،  حجت‌الاسلام  مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به ۵ محور تحولی برنامه سه ساله این اداره کل (در سال‌های۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: کمک به شکل‌گیری نهضت جهاد تربیت با تمرکز بر تربیت نوجوان تراز از طریق مانع‌زدایی و پشتیبانی و حمایت از تاسیس ۲۰ مجموعه شاخص تربیت محور در استان، بسترسازی به منظور شکل‌گیری نهضت جهاد تبیین در استان با تمرکز بر تربیت و حمایت از فعالان فرهنگی و مجموعه‌های فعال در عرصه جهاد تبیین، شکل‌گیری نهضت پیشرفت بانوان استان با تمرکز بر سازماندهی و شکوفاسازی ظرفیت کنشگری بانوان و دختران کنشگر دهه هشتادی و...، تعالی حکمرانی مردمی از طریق آموزش فناوری‌های اجتماعی و ارتقای بینش و مهارت‌های عملی در عرصه حکمرانی فرهنگی به فعالان و تشکل‌های مردمی و فرهنگی استان و همچنین تعالی مناسبت‌های دینی و انقلابی و ملی با تقویت هویت گفتمانی مناسبت‌ها و گسترش کمی مخاطبان برنامه‌های مناسبتی در استان مورد توجه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست از ابتکار عمل صورت گرفته در برگزاری هم اندیشی و اهتمام به تقویت حلقه‌های میانی تربیت‌محور، تقدیر کرد و در خصوص آینده این حرکت‌ و الزامات اثربخش سازی برنامه‌های این مجموعه‌ها نکاتی بیان داشت.

تاکید بر تعریف ارتباط بین حلقه‌های میانی تربیت محور با ماموریت جهاد تبیین از مهم‌ترین نکات قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بود.

در این نشست طرح‌های تربیتی مختلف مشتمل بر الگوها و نمونه‌های کار تربيتي مربی محور، مسجد محور، امام محور، مدرسه محور، مخاطب محور و تشکیلات محور از طریق ۲۰ مجموعه تربیتی ارائه شد.

در پایان این نشست بر تداوم گفتگوهای تخصصی و استمرار هم افزایی مجموعه‌های تربیت محور و بهره مندی از زیرساخت‌های اردویی و آموزشی و نرم افزاری یکدیگر تاکید شد.

در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار قم، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان، دبیر جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان، دبیر مجمع فعالان ایثار و شهادت کشور و اندیشه‌ورزان حوزه تعلیم و تربیت از اندیشکده‌های استان حضور داشته و نکاتی پیرامون ارتقای این نهضت و حرکت مبارک در استان بیان داشتند.

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر