کد خبر: ۹۲۵۷
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح کرد؛

خروج قرآن از پرده غیبت لازمه ظهور و تشکیل حکومت مهدوی است

حجت الاسلام تقی زاده گفت: امروز قرآن در جامعه تنها به‌صورت ظاهری وجود دارد و برای تشکیل حکومت مهدوی ابتدا باید قرآن از پرده غیبت خارج شود.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در همایش جامعه قرآنی استان خراسان شمالی که عصر روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و برنامه خوب گردهمایی جامعه قرآنی استان خراسان شمالی افزود: امروز قرآن در جامعه تنها به‌صورت ظاهری وجود دارد نه در عمل و مبانی و برای رسیدن به جامعه متعالی باید انس بیشتر و فهم دقیق آیات قرآن اولویت پیدا کند.

حجت‌الاسلام تقی زاده در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که امروز فعالیت برای امور قرآنی جزو راهبردی‌ترین کار‌ها برای امروز انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی با تأسی به قرآن به پیروزی رسید و برای ادامه مسیر تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید فعالیت‌های راهبردی‌تری در حوزه قرآن صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در سوره مبارکه عبس نسبت انسان‌ها با قرآن به دو صورت مطرح‌شده است که اولین نسبت بی‌نیازی و استغنا جامعه نسبت به قرآن است که متأسفانه غالب جامعه ما حس بی‌نیازی نسبت به قرآن دارند و درواقع اگر از فردا قرار باشد بدون قرآن به ادامه زندگی بپردازیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، درحالی‌که امام سجاد (ع) در حدیثی فرموده‌اند: لَوْ مَاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی؛ یعنی اگر تمامی انسان‌ها از روی کره زمین محو شوند و کسی نباشد از تنهایی نمی‌ترسم تا وقتی‌که تکیه‌گاهی مثل قرآن دارم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت نسبت دوم نسبت عموم جامعه با قرآن است که باید اصلاح شود، و برای اصلاح این امور امیدواریم مسئولین استانی در این زمینه ایده پردازی کنند.

وی با اشاره به برنامه محفل که از شبکه سه سیما پخش می‌شود بیان کرد: این برنامه یک ایده نو در اجرای برنامه‌های قرآنی است و تا حدی باعث رغبت والدین به ثبت‌نام در رده‌های قرآنی شده است.

حجت‌الاسلام تقی زاده در پایان تأکید کرد: ما در مسائل قرآنی به فرموده رهبر معظم انقلاب نیازمند به فرماندهانی هستیم تا در سنگر اول جهاد تبیین در فعالیت‌های قرآنی قرار بگیرند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار