کد خبر: ۹۲۶۴
با حضور فعالین عرصه پوشش، عفاف و حجاب:

نشست جشنواره پویش اصیل ایرانی (طرح ملی گوهرشاد) برگزار شد

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان در جلسه طرح ملی گوهر شاد گفت : در قضیه عفاف و حجاب باید به صورت علمی و فنی ورود پیدا کنیم و به صورت اثباتی وارد میدان تبیین و عمل شویم و بدانیم چگونه به نحو صحیح باید تبلیغ کنیم.

وی در ادامه به فعالیت های انجام شده در زمینه فرهنگ سازی صحیح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای تشکیلاتی انجام شده تبلیغات اسلامی در زمینه عفاف و حجاب، طرح تدوین شده برای دبیرستانهای دخترانه منطقه جی و شرق اصفهان است که تا کنون ۸۰ جلسه گفتمانی در این خصوص برگزار شده و مورد استقبال دانش آموزان و خانواده های آنها قرار گرفته است.  

حجت الاسلام فوقی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تبلیغ و شرایط تبلیغ اشاره کرد گفت : ایشان فرموده اند باید بدانیم چگونه تبلیغ صحیح انجام دهیم. راه‌های تبلیغ درست را پیدا کنیم چراکه اصل حجاب یک ضرورت شرعی است و در این اصل جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

 وی در ادامه گفت: در خصوص مواجهه با پوشش اصیل ایرانی و اسلامی باید از مرحله‌ای انفعالی گذر کنیم و فعال باشیم و به صورت پژوهشکده ای و تحقیقی کارهای عملیاتی و میدانی را با رویکرد علمی و فنی پیش ببریم؛ جشنواره ملی گوهرشاد می تواند بسترسازی مناسبی در خصوص موضوع عفاف و حجاب در جامعه باشد و این حرکت های فرهنگی می تواند زمینه ساز فعالیت های اثباتی و هدفمند و منطقی بر این موضوع باشد.

وی در ادامه صحبتهای خود نیز به بیانات رهبری اشاره کرد و گفت : توجه به منویات رهبری در این خصوص که نباید افراد شل حجاب را بی دینی و ضد انقلابی محکوم کرد تاکید کرد و افزود در خصوص مواجهه با شرایط حساس کنونی در برخورد با مسئله حجاب نباید عجولانه و بدون مطالعه عمل کرد و باید هوشمندانه و دقیق بررسی و اقدام نمود.

وی در پایان صحبتهای خود در این بخش افزود: باید هوشیار باشیم که در وضعیت کنونی که دشمنان قسم خورده این انقلاب و مرز و بوم مقدس دنبال به حاشیه بردن اذهان و افکار نسبت به خدمات در حال انجام هستند، به صورت انفعالی و بدون برنامه گرفتار این هجمه های سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناجوانمردانه شویم و باید با یک استراتژی درست و از قبل برنامه ریزی شده مواجهه درستی با رویکرد فرهنگ سازی نسبت به آن داشته باشیم و این مشکلات را تبدیل به فرصت کرده و به نفع جبهه انقلاب ختم به خیر نمایم.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری جشنواره گوهر شاد پرداخت و افزود: مانور تبلیغی رسانه‌ای جبهه حجاب و عفاف کشور به ‌منظور امید آفرینی و افزایش خودباوری در بین جریان انقلابی، هم‌افزایی میدانی و رسانه‌ای بیشتر و جلوگیری از کم‌رنگ شدن دغدغه‌ها و عزم‌ها در این حوزه، افزایش مشارکت مردم و هنرمندان در زمینه تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باورهای حوزه حجاب و عفاف، شناسایی تعمیم و تدوین ایده‌های خلاقانه‌ی عملیاتی در زمینه کنترل و هدایت مسائل و معضلات حوزه حجاب و عفاف کشور به‌صورت کتاب الکترونیکی، گفتمان سازی حیاء عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سنگرهای تمدن اسلامی و لزوم تقویت آن در بین آحاد جامعه و  بسترسازی برای پیش‌رانی نیروهای مردمی و تسهیل‌گری ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی در زمینه حجاب و عفاف از اهداف مهم این حرکت فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام فوقی در ادامه نیز به محورهای محتوایی جشنواره اشاره کرد و گفت: راهکارهای برون رفت از وضعیت انفعالی در حوزه حجاب و عفاف ، تثبیت مفهوم «زیبایی اصیل» به‌عنوان رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای در ارتباط با حجاب ایرانی اسلامی،  بیان رابطه‌ی وثیق امنیت سلامت و نشاط اجتماعی با مسئله حیا و عفاف در جامعه و راهکارهای عملی برای نهادینه کردن حجاب و حیا در جامعه از محورهای محتوایی این جشنواره می باشد.

در پایان جلسه تبیین و هماهنگی اجرای این جشنواره، نفیسه پرورش دبیر جشنواره در استان اصفهان به محورهای اجرایی آن اشاره کرد و گفت: رویداد ایده‌های خلاقانه‌ی عرصه حجاب و عفاف ، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در سطح استان، اجرای طرح اتاق فکر شیوه برگزاری و اجرای آن به‌عهده استان و شهرستان‌ها می‌باشد، مسابقه مردمی، پویش مجازی، سلسله‌ نشست‌های تخصصی و برنامه‌های تلویزیونی گوهرشاد از برنامه های اجرایی این جشنواره می باشد که همه بایند دست به دست هم دهند تا با یک هم افزایی خوب اتفاق مؤثر و ماندگاری در عرصه پوشش و عفاف حجاب انجام گیرد.

مرحله اول جشنواره پویش اصیل ایرانی اسلامی با عنوان طرح ملی گوهرشاد در اردیبهشت ماه 1401 اجرا می شود و مراحل اجرا و سایر جزئیات آن در سایت جشنواره به نشانی goharshadfestival.ir قابل دسترسی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار