کد خبر: ۹۲۶۸
معاون سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد

برگزاری ۱۱۴ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در سطح کشور

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در طی ماه مبارک رمضان امسال، ۱۱۴ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در استان‌های تلفیقی کشور اجرا شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام رضا عزت زمانی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در سومین سال متوالی، مراسم افطاری وحدت و مقاومت در استان‌های تلفیقی ایران اسلامی، اجرا شد.
وی ادامه داد: مسئله وحدت شیعه و سنی و اهمیت و ضرورت آن، از موضوعات بنیادین انقلاب اسلامی بوده که متاسفانه در طول سال‌های متمادی یا فهم درستی از آن نشده و یا مورد غفلت واقع شده است.
وی اضافه کرد: بار‌ها مقام معظم رهبری در بیانات خود، پیروزی حقیقی امت اسلامی را منوط به  وحدت دانسته‌اند و براین اساس، وحدت، صرفا موضوعی مرتبط با زندگی مسالمت‌آمیز نیست، بلکه یک امر مبنایی و بنیادین برای تحقق آرزو‌های امت اسلامی و پیروزی نهایی و پیاده‌سازی تمدن نوین اسلامی است.

عزت زمانی تصریح کرد: در این مسیر، زحمات و اقدامات زیادی خصوصا در استان‌هایی که در آن شاهد حضور مشترک برادران اهل سنت و تشییع را داریم اجرایی شده و در حال اجرا است و بسیاری از برادران و خواهران شیعه و سنی برای تحقق این امر تلاش کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب و خصوصا در این روزها، دشمن سرمایه گذاری ویژه‌ای در این مناطق دارد که با هدف بر هم زدن عواملی که می‌تواند سبب وحدت امت اسلامی و گسترش آن شود آن را با جدیت دنبال می‌کند و در تلاش برای افزایش تفرقه و از بین رفتن انسجام و وحدت در این مناطق است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، همچنین گفت: یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر به همت تشکل‌ها و نهاد‌ها و گروه‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده، فراهم آمدن فرصت گفتگو، هم اندیشی و مباحثه اندیشمندان و علمای اهل سنت و تشیع و مسئولان امر پیرامون مسائل مهم انقلاب و امت اسلامی است که چه به لحاظ رفع مسائل و مشکلات و چه به جهت بازکردن راه و فهم جدیدی از حضور اجتماعی علما برای حل مسائل اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: در کنار اردو‌هایی که در سنوات گذشته برگزار می‌شد، در طول ماه مبارک رمضان باید از این فرصت بیش از پیش و دقیقتر و جدی‌تر استفاده شود و براین اساس جلساتی با عنوان «نشست‌ها و افطاری وحدت و مقاومت» در نقاط تلفیقی و مناطقی که اهل سنت کشور در آنجا حضور دارند، با حضور چشمگیر و موثر علمای اهل سنت در اقصی نقاط کشور برگزار شد و در این جلسات ضمن گفتگو  و مباحثه پیرامون مباحث انقلاب اسلامی، نکات، مسائل، مشکلات و بررسی مسائل فرهنگی و تبلیغی اسلام ناب مورد بحث قرار گرفت.  
وی گفت: حضور پرشور، موثر و انجام مباحثات بسیار خوب،  جدی و ارائه راهکار‌ها و راه حل‌هایی که در این برنامه وجود دارد، نشان از موفقیت این مسیر دارد.
عزت زمانی اظهار کرد: ابراز محبت و دغدغه نسبت به حفظ انقلاب اسلامی و پیشرفت آن زیر سایه تشکیل امت اسلامی، دغدغه مشترک همه افراد است، همه همت براین داشته و این باور دارند که ما در حرکت برای رسیدن به آمال و آرزو‌های امت اسلامی، وحدت نقطه کلیدی و انقلاب اسلامی تنها راه تحقق این امر است و دشمن هم که با انقلاب اسلامی در افتاده در واقع با اسلام درگیر است و اساساً نقطه پیروزی انقلاب را در این عرصه می‌بیند.
وی ادامه داد: باید دست به دست هم داده تا با رفع مشکلات، دشمن اصلی را بشناسیم و به پیروزی نهایی فکر کنیم که پیروزی اصلی نزدیک است و این باور وجود دارد.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: این نشست‌ها و گفتگو‌هایی که امسال چندین نقطه کشور در حدود ۱۱۴ نشست و جلسه برگزار شد، نتایج و خروجی‌های خوبی داشته و و استمرار این نشست‌ها نیز در غیر از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار می‌گیرد تا فرصت گفتگو و مباحثه بیشتر علما فراهم شود تا علما بتوانند نقش دقیق خود را در این مسیر پیاده کنند و امت هم به تبعیت از علمای خود و خصوصا علمای موثر خود، نقش خویش را صحیح و دقیق در جامعه پیاده کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار