امسال مراسم اعتکاف در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی شهرهای استان به جز شهرهای قرمز برگزار می‌شود.
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در جلسه برنامه ریزی اعتکاف ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکى از سنت‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى که پس ازپیروزى انقلاب اسلامى احیاء شد، سنت مبارک اعتکاف است.

وی در ادمه افزود: سنت اعتکاف قبل از پیروزى انقلاب اسلامى حالت فراگیر و عمومى نداشت اما در چند ساله اخیر در میان جمع کثیرى از صالحان و نیکان اعم از خواهران و برادران از اقشار گوناگون اجتماعى به‌ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است و مساجد بسیارى از شهرها و روستاها پذیراى مهمانان خدا در ایام البیض ماه پر برکت رجب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به روایت «إذا نَزَلَتِ العاهاتُ وَالآفاتُ عوفِیَ أهلُ المَساجِد» خاطرنشان کرد: طبق این روایت هر گاه آسیب ها و آفت ها فرود آیند، مسجدیان در امان اند لذا در این ایام که ویروس کرونا به‌عنوان آفت و بلا بر سر ملتهای جهان سایه افکنده و زندگی مردم را مختل کرده، بهترین کار رجوع به مسجد برای عبادت است و یکی از عبادات مستحب، اعتکاف سه روزه ایام البیض است.

وی ضمن دعوت از مؤمنان خداجوی استان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف افزود: امسال مراسم اعتکاف با هماهنگی دستگاه های نظارتی در تمام شهرهای استان خراسان شمالی به جز شهرستانهای قرمز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: این‌مراسم‌معنوی از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در مساجد محوری شهرستان‌ها ویژه بانوان و آقایان با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به آن مساجد، نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه اعتکاف اقدام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، انجام اعمال ام داوود، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف، از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ایام البیض است.

ارسال نظر