کد خبر: ۹۲۷۷
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

برنامه «محفل» توانسته انتظارات نخبگان و آحاد جامعه را برآورده کند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: برنامه «محفل» توانسته تا حدود زیادی انتظارات نه تنها متدینین و نخبگان و علاقه‌مندان به قرآن کریم؛ بلکه عموم جامعه را برآورده کند.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

برنامه «محفل» انتظارات نخبگان و آحاد جامعه را برآورده کردبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالعلی براتی اظهار داشت: برنامه محفل از جمله برنامه‌های جدید، خوب و تأثیرگذاری بود که در این سال‌ها از رسانه ملی پخش شده است. سازمان تبلیغات اسلامی نیز در روند تولید و طراحی این برنامه مشارکت‌هایی داشته و این برنامه توانسته تا حدود زیادی انتظارات نه تنها متدینین و نخبگان و علاقه‌مندان به قرآن کریم؛ بلکه عموم جامعه را برآورده کند.

وی با بیان اینکه مباحث قرآن کریم دارای ابعاد و رشته‌های مختلفی است بیان داشت: نباید صرفاً تک بعدی به موضوعات قرآنی نگاه کرد و فقط تلاوت و حفظ را مورد متوجه قرار داد؛ بلکه باید تلاش شود تا جنبه‌های ناشناخته‌ای که می‌تواند در امر ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم تأثیرگذار باشد را نیز مورد توجه قرار داد که خیرین وقف در زمینه قرآن و اقدامات قرآنی انجام شده از سوی گروه‌های مردمی و مؤسسات قرآن در سطح کشور نیز می‌بایست در این برنامه معرفی شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: برای سال اولی که این برنامه روی آنتن رفته است بازخوردهای خوبی از سوی جامعه دیده شده و باید تلاش شود تا تعادل بیشتری بین جذابیت و محتوا برقرار باشد.

وی با تاکید بر اینکه بحث آموزشی در حوزه فنی و تخصصی قرآن کریم باید پررنگ‌تر شود گفت: بسیاری از قاریان در پرده‌ها و نغمه‌های مختلف به قرائت قرآن می‌پردازند و گاهاً اساتید و داوران نیز قرائت‌هایی دارند که مخاطب عام از ویژگی‌های فنی و تخصصی آنان اطلاعی ندارد که جا دارد در این زمینه نیز توضیحاتی داده شود.

محفل مقدمه اصلاح سبک زندگی‌ها از پرتوی معارف قرآن

براتی افزود: هدف از پرداختن به قرآن در ابعاد مختلف تلاوت، ترتیل و حفظ در حقیقت کمک به درک معارف قرآن کریم است تا در نهایت انس به قرآن افزایش یافته و سبک زندگی‌ها از پرتوی معارف قرآنی اصلاح و قرآنی شود که به همین دلیل انتظار می‌رود بعد تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن کریم نیز برای استفاده بیشتر مخاطبان در این برنامه پربیننده باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان بودن قرآن نیز می‌بایست اقداماتی صورت گیرد اظهار داشت: اقدامات بسیاری در راستای استفاده از ابزارهای جدید در حوزه مسائل قرآنی صورت گرفته است که این امر می‌تواند برای نسل جدید جالب توجه و در جذب آنان مؤثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور بانوان قرآنی در این برنامه بسیار جالب توجه است عنوان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت کنندگان از بین خانم‌ها بوده‌اند جا داشت تا یکی از داوران از بین بانوان نخبه قرآنی انتخاب می‌شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برنامه محفل در حوزه مباحث حکمرانی نیز می‌تواند نقش آفرین باشد و مطالبات مردمی در بستر قرآن کریم را مطرح و از سیاست گذاران و کارگزاران برای حل مشکلات انتظار ایجاد کند.

براتی افزود: جا دارد در این برنامه شخصیت‌ها و عالمان تراز اول که در حوزه قرآن کریم کارهای بزرگی کردند و بزرگانی که در زمینه قرآن سخنانی داشته‌اند به آن‌ها اشاره شود.

وی گفت: هم‌اکنون بسیاری از محافل قرآنی در سطح کشور به صورت گمنام مشغول فعالیت و تربیت نیروهای قرآنی هستند که انتظار می‌رود در راستای تقویت این محافل، ضمن شناسایی در هر استان در این برنامه معرفی و به جامعه شناسانده شوند.

تنوع مهمانان از جمله عوامل جذابیت برنامه قرآنی محفل

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تنوع مهمانان در این برنامه از جمله عوامل جذابیت این برنامه قرآنی بوده است افزود: محفل در طول اجرا باید با مهمانان حضوری در این برنامه که اغلب از فعالان قرآنی هستند نیز ارتباط برقرار کند و به نظر می‌رسد هم اکنون مهمانان درگیر این برنامه نیستند که در صورت رخ دادن این اتفاق بیننده تلویزیونی نیز درگیر آن خواهد شد و بر جذابیت آن افزوده خواهد شد.

براتی ابراز داشت: در مجموع باید اذعان داشت برنامه قرآن محفل، اقدام بسیار مناسبی در راستای ترویج فرهنگ و مکتب قرآن در بین آحاد جامعه بوده است و امیدواریم عوامل این برنامه در راستای تقویت و بهتر شدن هرچه بیشتر آن برنامه ریزی و آسیب شناسی داشته باشند و در دوره‌های بعدی پخش آن؛ شاهد هر چه بهتر شدن این برنامه قرآنی باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار