کد خبر: ۹۲۹۱
با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از هنرمندان ؛

استاد مهر «عباس براتی پور» بدرقه شد

با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از هنرمندان، آئین بدرقه استاد عباس براتی پور در حوزه هنری تهران برگزار شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، حوزه هنری تهران، میزبان آیین بدرقه استاد مهر «عباس براتی پور» شاعر پیشکسوت کشورمان بود؛ همان استادی که سابقه خدمت در نیروی هوایی را داشت و با درجه سرهنگی در دهه هفتاد بازنشسته شد و بی جهت نبود که یکی از گروه‌های حاضر در مراسم، یاران او در نیروی هوایی و گروه مارش نیروی هوایی بودند که ضمن نواختن سرود جمهوری اسلامی، شعر «آیت آسمانی» از سروده‌های استاد در دهه شصت در وصف امام خمینی را خواندند.

ساعت نزدیک ده صبح روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ است و همه دوستداران اشعار استاد براتی پور آمده بودند تا براي آخرين بار با او وداع كنند؛ از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گرفته تا دکتر غلامعلي حداد عادل، حجت‌الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همه ارادتمندان و شاعران؛ چرا که همه به درستی می‌دانستند که او از زمره شاعران پیشکسوت بود که سال‌ها مسؤولیت جلسات نقد شعر حوزه هنری را بر عهده داشت؛ جلساتی ارزشمند که خروجی آن، هزاران شاعر توانمندی بود که امروز در عرصه ادبیات فعال هستند. استاد براتی پور همچنان سابقه دوستی دیرینه‌ای با مقام معظم رهبری داشت و از دوران قبل از انقلاب و آن زمانی که در مشهد مقدس خدمت می‌کرد با رهبری آشنا بود و سال‌ها نیز مدیریت جلسات دیدار شاعران با رهبری را برعهده داشت و بی راهه نبود که مقام معظم رهبری نیز از زمره اولین‌هایی بودند که براي درگذشت وي پیام تسلیت دادند.

استاد مهر «عباس براتی پور» بدرقه شد


تلخ‌ترین تولد

مراسم وداع با پیکر استاد براتی پور در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد و سعید بیابانکی از شاعران کشورمان که اجرای برنامه را نیز برعهده داشت، ضمن تسلیت به جامعه هنری با بیان اینکه چهارم اردیبهشت، سالروز تولد استاد براتی پور است گفت: شاید این یکی از تلخ‌ترین تولد‌های تاریخ باشد این درحالی است که در بهمن ماه سال گذشته نیز بزرگداشتی برای ایشان از سوی حوزه هنری برگزار شده بود.

وی ادامه داد: جریان شعر حوزه هنری به همت بزرگانی مثل مهرداد اوستا شکل گرفت و با استاد براتی پور استمرار یافت.

پرچم شعر حوزه هنری توسط استاد براتی پور برافراشته ماند

محسن مومنی شریف، رئیس سابق حوز ه هنری نیز، استاد براتی پور را چهره متین، باوقار و وارسته خطاب کرد و افزود: استاد براتی پور حق بزرگی به گردن حوزه هنری دارند و اگر خرد ایشان نبود پرچم ادبی در حوز هنری در مقطعی پایین کشیده می‌شد، اما ایشان در آن مقطع زمانی و بدون توجه به مسائل جانبی، این پرچم را همچنان افراشته نگه داشتند.

وی تصریح کرد: ایشان درعرصه خانواده نیز پدر نمونه بودند و علاوه بر اینکه اخلاق ایشان در همه مسئولیت‌های زبانزد بود وی یکی از شخصیت‌های بی حاشیه بودند.

قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استاد براتی پور بخش دیگری از این مراسم بود.

در حوزه ادب و شاعری خوب درخشید

حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت کشورمان نیز دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: استاد براتی پور از اولین نیرو‌هایی بودند که به جمع حوزه هنری پیوستند که علاوه بر اینکه شخصیت ادیب وهنرمندی بودند، در کار‌ها نیز نظم و انضباط خاصی داشتند.

وی با بیان اینکه استاد براتی پور از تربیت بافتگان نیروی هوایی بودند که در بخش فرهنگ و ادب نیز بسیار خوب درخشید، یاد آور شد: استاد براتی پور، قبل از انقلاب نیز با شركت در انجمن دینی شاعران که در منزل استاد محمد علی مردانی برگزار می‌شد حضور فعالی داشتند و روحیه مذهبی و انقلابی ایشان نیز زبانزد عام و خاص بود.

سهم مهم استاد براتی پور در شکل گیری ادبیات انقلاب

دکتر علامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این مراسم از استاد براتی پور به عنوان نسل دوم شاعران پیشکسوت یاد کرد که در شکل گیری ادبیات انقلاب اسلامی و شعر انقلاب سهم بسزایی داشته است و افزود: ایشان هم خوب شعر می‌گفت و هم مسئولیت پذیر بود و در روند شکل گیری شعر انقلاب تاثیر زيادي داشت؛ ضمن اینکه ایشان از کار‌های هنری و ادبی در نیروی هوایی غافل نبود. وی تصریح کرد: استاد براتی پور، مردی انقلابی و متدین بود که اشعارش منادی ارزش‌های معنوی مي‌شد و یکی از خصوصیات بارز ایشان اخلاق مداری بود.

اجري كه کمتراز شهادت نیست 

امیر سرتیپ شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی و سخنگوی ارتش نیز طی سخنان کوتاهی از میزبانی شایسته حوزه هنری بایت این مراسم تقدیر کرد و اجر امثالی مثل استاد براتی پور را کمتر از اجر شهدا ندانست.

محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری نیز به بیان عرض تسلیت به خانواده براتی پور و حاضرین بسنده کرد و از خداوند خواست که روح مطهر استاد براتی پور بر سفره آقا رسول الله (ص) مهمان باشد.

نوه استاد براتی پور نیز آخرین سخنران این مراسم بدرقه بود که از وی به عنوان استادی یاد کرد که سال‌ها در راه پرورش و تربیت شاعران جوان زحمت کشید و اشعارش سرشار از احساس و لطافت بود.

استاد مهر «عباس براتی پور» بدرقه شد

در پایان نیز، حاضرین در مراسم، پیکر استاد براتی پوررا تا کنار درب خروجی حوزه هنری تشییع و سپس توسط حجت الاسلام حسنی، نماز میت اقامه شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار