معاون تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مشارکت ۲۰۰ مبلغ اعزامی در اجرای طرح مهرواره محله همدل

معاون تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر روحانیون استان بیش از ۲۰۰ مبلغ اعزامی در طرح مهرواره محله همدل در استان مشارکت فعال داشتند
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی با اشاره به این که تقویت پیوند‌های اجتماعی، گره گشایی از مشکلات مردم و نشر خوبی‌ها با محوریت مساجد و فعالان فرهنگی از اهداف مهرواره محله همدل است اظهار داشت: این طرح  همزمان با سراسر کشور از نیمه شعبان با همکاری بسیج مستضعفین و بهزیستی در استان آغاز شده است.
وی همدلی بین روحانیون و مردم استان را در اجرای این طرح ارزشمند دانست و افزود: در این مهرواره با ثبت مساله و تشریح اقدامات انجام شده در سامانه مورد نظر، گزارشات هفتگی رصد و از برترین‌ها و فعالین این عرصه همزمان با عید غدیر تجلیل می‌شود، اما این طرح همچنان با انگیزه و مشارکت مردم با هدف اشاعه فرهنگ همدلی و به عنوان یک رویکرد ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی همچون عیادت از معلولان محلات، پیگیری مسائل مردم منطقه و شناسایی مشکلات عمرانی و بهداشتی و ... محلات، رفع اختلافات و نزاع‌ها و توزیع بسته‌های معیشتی با همدلی روحانیون و کنشگران اقشار مختلف و مردم محله با همکاری بیش از ۲۰۰ مبلغ اعزامی در استان انجام شد.
حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی نشر خوبی‌ها را موجب امیدبخشی، الگو آفرینی و نشاط در جامعه دانست و افزود: اگرچه مسجد به عنوان یک محور برای اجرای این طرح شناخته می‌شود، اما برای حفظ همگرایی و انسجام جامعه و جلوگیری از فرهنگ غربی فردگرایی این طرح هم اکنون برای محلات فاقد مسجد و روحانی هم با مشارکت مردم در حال اجراست.
وی با تاکید بر مشارکت موثر ریش سفیدان در برخی از امورمحلات همچون رفع اختلافات یادآور شد: در طرح مهرواره محله همدل جوانان هم در آموزش قرآن کریم، برگزاری مراسمات و اجرای دوره‌های آموزشی و جمع آوری و توزیع کمک‌های مومنانه حضور چشمگیری دارند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار