کد خبر: ۹۳۰۲
برای نخستین بار کشور:

قران راه گشای تمام نسل‌ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اجرای طرح قرآنی «سمیر» برای اولین بار در کشور با محوریت ترویج آموزه های قرآنی در بین نوجوانان و جوانان در اردبیل آغاز شده است.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه اجرای طرح قرآنی «سمیر» در اردبیل اظهار کرد: طرح قرآنی «سمیر» به پیشنهاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و به همت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل و ادارات و نهاد‌های فرهنگی در مساجد استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح قرآنی «سمیر» هر هفته شب‌های جمعه  در یکی از مساجد اردبیل با حضور قاریان برجسته قرآن، نوجوانان و جوان و جمعی از مسئولین ادارات و نیز اولیای دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به دلایل منحصر بفرد بودن این طرح در کشور اشاره کرد و گفت: روایت یک قصه قرآنی و بیان مفاهیم مرتبط با آیات قرآن مرتبط با قصص قرآنی با هدف بکارگیری این آموزه‌ها در زندگی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح است که با حضور مخاطبان نوجوان و جوانان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: در جمعه‌های ماه رمضان این طرح در مساجد حسن آباد راه کلخوران، هاشمیه سلمان آباد و امام حسین (ع) را جیرال اردبیل برگزار و نماینده، ولی فقیه در استان  امام جمعه اردبیل به سخنرانی و بیان اهمیت انس با قرآن در دوران نوجوانی و جوانی پرداخته و پس از ماه رمضان نیز طبق برنامه ریزی مدون، این طرح در مساجد مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح قرآنی «سمیر» برای اولین بار در کشور، برگرفته از کلام امیرالمؤمنین علی (ع) است که فرمودند: «چنان با قرآن مانوس شوید که قرآن سمیر یا شب قصه گوی شما باشد»  در قالب جمعه‌های قرآنی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در مساجد اردبیل برگزار می‌شود.

در این طرح که به صورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد، ابتدا آموزش قرآن ویژه نوآموزان به صورت واژه به واژه آغاز و در مراحل بالاتر آموزه‌های قرآن در کف جامعه اعم از بازار، ادارات، مراکز آموزشی و ... جریان سازی می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار