کد خبر: ۹۳۱۳
در گفتگو با بهنام بهادری عضو شورای سیاست گذاری رویداد ملی استاپ موشن بیان شد؛

تاکید بر دیده شدن آثار تولیدی رویداد ملی استاپ موشن در رسانه ملی

بهنام بهادری یکی از اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ موشن معتقد است دیده شدن آثار تولیدی این رویداد در رسانه ملی و فضای مجازی می‌تواند یکی از راه‌های مهم در ترغیب و انگیزه بخشی به فیلمسازان نوجوان باشد.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

 

تاکید بر دیده شدن آثار تولیدی رویداد ملی استاپ موشن در رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بهنام بهادری، مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان و یکی از اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ موشن گفت: رویداد ملی استاپ موشن از آنجایی رویداد نامگذاری شد که متمایز از روند متداول برپایی جشنواره‌ها بود چرا که جشنواره‌ها در چند مرحله مشخص و تکراری در محدوده زمانی کوتاه برپا می‌شود و پس از آن رها می‌شود تا موعد جشنواره بعدی، این در حالی است که رویداد ملی استاپ موشن اتفاقی مستمر و زنده در تمام سال است.

بهادری افزود: رویداد ملی استاپ موشن صرف اهدای جوایز برگزار نمی‌شود؛ در نتیجه طی فرایند آن در طول یکسال روند شناسایی، انتخاب و استعدادیابی و از همه مهمتر آموزش این استعداد‌ها در سراسر کشور نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رویداد ملی استاپ موشن در طول برپایی از روز آغازین، نگاهی سراسری به تمام شهر‌های کشور داشت بنابراین تلاش کرد تا همه علاقه‌مندان کشور را به نوعی با خود و برنامه‌هایش همراه و درگیر کند و حتی در برخی مراکز استانی کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: مرحله پایانی این رویداد با دورهمی چند روزه برخی تیم‌های منتخب در تهران برگزار می‌شود که در پی آن زیر نظر اساتید استاپ موشن و انیمیشن به تولید آثار با کیفیت می‌پردازند.

بهادری در ادامه گفت: انتخاب استاپ موشن برای خلق آثاری از سوی کودکان و نوجوانان بخاطر سهولت دسترسی به مایحتاج تولید است چرا که این روز‌ها گوشی‌های تلفن همراه و نرم‌افزار‌های لازم برای ساخت فیلم‌های کوتاه این رشته با روش‌های گوناگون در اختیار همه قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل انتخاب استاپ موشن از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان، ظرفیت‌های بالای آن در به بکارگیری خلاقیت علاقه‌مندان این رشته است. روش‌های گوناگون تولید از جمله عروسکی و کات اوت، این امکان را می‌دهد تا کودکان و نوجوانان خود را محک بزنند و آثاری را تولید و استعداد‌های خود را کشف کنند.

عضو شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ موشن ادامه داد: رویداد ملی استاپ موشن که نخستین تجربه خود را به صورت جشنواره پشت سر گذاشت و دومین دوره خود را به صورت رویدادی مستمر پیگیری کرد، نسبت به بسیاری از جشنوار‌های هنری موفق عمل کرد و به نقطه‌ای ثبات یافته رسید.

وی در پایان، دیده شدن آثار تولیدی این رویداد در رسانه ملی و فضای مجازی را یکی از راه‌های مهم در ترغیب و انگیزه بخشی به فیلمسازان نوجوان عنوان کرد و افزود: تولید و نمایش آثار تولیدی در دنیای هنر دو عامل جذاب و انگیزه دهنده به هنرمندان آن به‌خصوص نوجوانان است که در دومین رویداد ملی استاپ موشن به خوبی به مرحله اجرا و عمل رسیده است که در نتیجه آن استعداد‌های بسیاری کشف شدند و به دنیای استاپ موشن وارد شدند.

یادآوری می شود ؛ رویداد ملی استاپ موشن از روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت کار خود را در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز می‌کند و تا پانزدهم اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. در این رویداد ، تیم‌های شرکت کننده در این بازه زمانی به تکمیل پروژه‌هایی می‌پردازند که از میان موضوعات پیشنهادی ما قبل از برپایی رویداد ملی انتخاب شده و این کار زیر نظر مربیان ما صورت می گیرد. این کار به منظور توانمندسازی استعدادهای شناسایی شده و رشد هنری نوجوانان در حوزه هنری کودک و نوجوان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر