کد خبر: ۹۳۲۳
حجت‌الاسلام حمید حسنی عنوان کرد؛

معرفی مراکز مجاز اخذ آزمون حفظ عمومی در زنجان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان در تشریح تمهیدات در جهت اجرای طرح اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان استان، اظهار کرد: این مدرک برای حافظان از یک تا ۳۰ جزء قرآن پیش‌بینی شده است که تا کنون چند مؤسسه و مرکز قرآنی در سراسر استان برای برگزاری آزمون مدرک حفظ عمومی تأیید و مجاز شناخته شده‌اند.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛  رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان در  تشریح تمهیدات در جهت اجرای طرح اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان استان، اظهار کرد: این مدرک برای حافظان از یک تا ۳۰ جزء قرآن پیش‌بینی شده است که تا کنون چند مؤسسه و مرکز قرآنی در سراسر استان برای برگزاری آزمون مدرک حفظ عمومی تأیید و مجاز شناخته شده‌اند.

وی با ذکر اینکه تا کنون تعدادی از مراکز مجاز، آزمون‌های حفظ را برگزار کرده اند، ادامه داد: در شهرستان‌هایی که مؤسسه قرآنی نداریم، یک خانه قرآنی به عنوان مرکز مجاز حفظ عمومی معرفی شد که مورد تأیید قرار گرفت، در برخی شهرستان‌ها نیز با پیشروی کار و افزایش حافظانی که از این طرح استقبال کردند، نیاز به افزایش تعداد مراکز مجاز ایجاد شد و طی هماهنگی با تهران، تعداد مراکز افزایش یافت.

حسنی بیان کرد: با احتساب مراکزی که به‌تازگی اضافه شده‌اند، در مجموع ۱۶ مؤسسه و خانه قرآن در شهرستان‌های استان به‌عنوان مراکز مجاز آزمون‌های مدرک عمومی حفظ معرفی شده‌اند که حافظان در سراسر استان می‌توانند از طریق یکی از این مراکز مدرک مورد نظر خود را اخذ کنند. علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام و شرکت در آزمون و دریافت گواهینامه حفظ عمومی می‌توانند به سامانه https://hefz.telavat.ir/Guest/ مراجعه کنند.

وی با تصریح اینکه علاوه بر ۱۶ مرکز مجاز آزمون مدرک عمومی حفظ قرآن، ۱۲ دارالقرآن آموزش و پرورش استان نیز به طرح اضافه شده‌اند، گفت: بر طبق تفاهم‌نامه کشوری که بین وزارتخانه و سازمان دارالقرآن بسته شده است، حافظان قرآن بدنه آموزش و پرورش اعم از فرهنگیان و کارکنان که بخواهند مدرک حفظ عمومی را اخذ کنند می‌توانند از طریق مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان‌ها نسبت به این کار اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان افزود: این قبیل افراد پس از ثبت‌نام در سامانه، تایید اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان را هم برای آزمون و هم صدور گواهینامه می‌گیرند و مدرک خود را اخذ می‌کنند. درواقع، این رویکرد باعث می‌شود که جمعیت پرشمار بدنه آموزش و پرورش بدون نیاز به مراکز و مؤسسات قرآنی و در خود مجموعه آموزش و پرورش فرآیند اخذ مدرک را طی کنند.

مراکز مجاز آزمون حفظ عمومی در زنجان

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار