کد خبر: ۹۳۳۱
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

مهمترین مسئله امروز جامعه خانواده است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین و سنگین‌ترین نقطه درگیری امروز جامعه را پیرامون خانواده دانست.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

مهمترین مسئله امروز جامعه خانواده استبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در جمع برگزیدگان مهرواره بانور، ضمن قدردانی از مجاهدت و اقدامات این بانوان گفت: اقدامات شما انگیزه‌ای برای بروز و ظهور عظمت زن مسلمان ایرانی در قالب مهرواره بانور است که اگر این نقش آفرینی شما و اقدامات بانوان فعال پیش از شما و میدان داری جوانان کشور نبود، شاید امروز انقلاب نمی‌توانست نمونه زن قدرتمند ایرانی را به رخ دنیا بکشد.

وی افزود: در موضوع زن و نقش آفرینی او در مسائل کلان و اساسی و تمدن اسلامی در طول تاریخ نمونه‌های بارز و ارزشمندی وجود دارد که اگر زنان ما به خوبی این الگو‌ها را بشناسند آنوقت امروز با یک زبان بازتر و متفاوت تری می‌شود با جامعه بانوان ارتباط گرفت.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و مقایسه آن با جایگاه زن در غرب گفت: زمانی الگوی شرقی به عنوان یک زن کنج خانه به عنوان الگو معرفی شد و در دوره‌ای از تاریخ نیز الگوی دومی که غرب برای بشریت و جایگاه زن معرفی کرد این بود که او را از خانه بیرون کشید، اما تبدیل به کارگر ارزان کارخانه کرد و به بهره کشی از زن برای رسیدن به ارزش‌هایی بر مبنای منفعت و توسعه دادن فرهنگ ابتذال پرداخت که در مقابل این جایگاهی که برای زن تعریف شد، امام خمینی (ره) زنان را رهبران نهضت خود معرفی کردند و مقام معظم رهبری نیز افق عمیقی را برای زنان مشخص کردند و گفتند در هر حرکتی اگر زنان در جایگاه قرار نگیرند و نقش آفرینی نکنند کار‌ها به نتیجه نخواهند رسید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: وقتی همه دارایی‌ها و سرمایه‌ها و تاریخچه و سیره اهل بیت (س) و بانوان بزرگ صدر اسلام مرور می‌شوند، نقشی که آن‌ها در مقابله با نفاق ایفا کردند نقشی است که هیچ مرد بزرگی و حتی پیامبر اکرم (ص) هم‌دوره آنان نیز نمی‌توانست چنین نقشی را ایفا کند چراکه جنس این کار‌ها زنانه بوده است.

وی عفت و عطوفت را دو سرمایه ارزشمند زن خواند و بیان کرد: عفت و عطوفت دو سرمایه عظیمی است که در اختیار زن قرار گرفته که وقتی زن باور به این دو سرمایه پیدا کند و در مسیر توحیدی از آن استفاده نماید، حرکت‌های ارزشمندی به دست او رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام عزت زمانی همچنین عنوان کرد: دستگاه طاغوت هم وقتی می‌خواهد از دارایی زن بهره گیرد عفت زن را از او می‌گیرد و او را تبدیل به کالا می‌کند و بدین وسیله فساد را توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه هرچقدر زنان یک جامعه به سمت پاکی پیش روند، جامعه نیز به دنبال آن پاک‌تر می‌شود گفت: هرقدر زنان از این عطوفت خود در مسیر توحید استفاده نمایند، جامعه و خانواده آنان نیز توحیدی‌تر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اذعان به اینکه مهمترین و سنگین‌ترین نقطه درگیری امروز در موضوع خانواده تمرکز پیدا کرده است، اعلام داشت: دشمن هرچه سرمایه و انرژی دارد، برای فروپاشی نهاد خانواده به کار گرفته و در عمده کشور‌های دنیا موفق عمل کرده، اما در جامعه‌هایی که نظام توحیدی در آن وجود داشته نتوانسته موفق عمل کند.

️وی با بیان اینکه هنر بی مثال بانوان این مرز و بوم باید به دنیا معرفی شود، افزود: در مهرواره بانور بانوان فعال و کنشگر شناسایی شدند و بدون شک هزاران بانوی فعال دیگر در کشور وجود دارند که هنوز دیده نشده‌اند و شما سفیر و نماینده آنان در این جمع هستید و این جمع یکی از خاص‌ترین جمع‌هایی است که ما حقیقتا در سازمان تبلیغات اسلامی به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: اگر زنان متدین ما برای موضوع خانواده قیام کنند، از بحران‌های عظیمی عبور خواهیم کرد و در عرصه‌های دیگر اجتماعی و اقتصادی نیز ظرفیت زنان مسلمان ایرانی بسیار کارساز و حائز اهمیت است.

مهمترین مسئله امروز جامعه خانواده است

در بخش دیگر حجت الاسلام محمد پشم فروش مسئول دفتر عملیات‌های بنیاد هدایت به سلسله برنامه‌های تدارک دیده شده برای تجلیل از برترین‌های این رویداد اشاره کرد و گفت: جمع حاضر به نمایندگی از ۳۶ هزار نفر از شرکت کنندگان در مهرواره بانور در مشهد الرضا گرد هم آمده‌اند و برنامه‌های مختلفی برای آنان تدارک دیده شده که دورهمی خانوادگی و برگزاری گعده و نشست‌های تخصصی بخشی از این برنامه‌ها است.

سپس مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور به توضحیاتی پیرامون طرح مهرواره بانور پرداخت و حضور در جمع برگزیدگان مهرواره را لذت بخش‌ترین اتفاق این رویداد دانست و گفت: ما در این طرح ادعای متفاوت بودن مهرواره از دیگر طرح‌ها را نداریم و تنها هدفی که دنبال می‌کنیم، شناسایی ظرفیت عظیم بانوان کنشگر کشور است که بدون چشم‌داشت مادی در گوشه و کنار کشور به گره گشایی مشغول هستند.

زادقاسمی افزود: از دیگر اهداف ما روایت فعالیت‌های اثرگذار برگزیدگان مهرواره بانور با شعار نشر خوبی‌ها و نشر امید در کشور است. در آینده‌ای نزدیک برنامه و مهرواره‌های متنوع دیگری قرار است برگزار شود که در همه این برنامه‌ها درصددیم به ظرفیت بزرگ‌تری از بانوان کنشگر کشور دست یابیم.

گفتنی است پس از پایان این مراسم گعده‌های تخصصی با هدف معرفی و انتقال تجربیات برگزیدگان با یکدیگر در چهار گروه مجزا برگزار شد که گعده استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به دبیری مریم زادقاسمی، گعده استان‌های گلستان و گیلان به دبیری خانم موسوی، گعده استان‌های مازندران، اصفهان و سمنان به دبیری الهه منصوری و گعده استان‌های قم، البرز، اصفهان، قزوین و کرمانشاه به سرگروهی معصومه سهرابی برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار