کد خبر: ۹۳۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

دانش، انگیزه و مهارت لازمه ارتباط موثر معلم با دانش آموز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: سه اصل دانش، انگیزه و مهارت اولویت اساسی درارتباط موفق معلم با دانش آموز است.
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه هم اندیشی با معلمان پرورشی مدارس خاص اردبیل با مموضوع «تربیت طراز انقلابی نسل جوان با رویکرد جهاد تبیین» در سخنانی اظهار کرد: مدرسه به عنوان محور تربیت در جامعه باید توسط مربیان و معلمان توانمند و آگاه به مسائل روز جامعه، به ارتقای علمی و معرفتی برسد.

وی تکثر برنامه‌ها و ابلاغیه‌ها را نقطه ضعفی در امور فرهنگی برشمرد و افزود: تعدد برنامه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی دلیل بر موفقیت نیست بلکه خطای راهبردی بوده و نیازمند بازنگری است تا با تمرکز بخشی به برنامه‌ها شاهد نتایج مطلوب در برنامه‌ها باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل دانش، انگیزه و مهارت را لازمه ارتباط موثر معلمان با دانش آموزان عنوان کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی در راستای تقویت بنیان‌های اندیشه دینی معلمان پرورشی برنامه ریزی لازم را انجام داده و با دعوت از اساتید تراز اول کشوری در صدد ارتقای دانش و مهارت ارتباطی معلمان با دانش آموزان است.

حجت الاسلام جعفرزاده به اهمیت آموزش چهره به چهره در بین گروه‌های مختلف علی الخصوص جوانان اشاره کرد و گفت: موفق‌ترین آکادمی دنیا بر آموزش سنتی چهره به چهره حساسیت دارند و علارغم توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، هیچ آموزشی نمی‌تواند جای آموزش چهره به چهره و گفتمانی را بگیرد.

قرآن محور شدن دروس مدارس راهکار موثر در تربیت دینی دانش آموزان

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل قرآن محور شدن دروس در مدارس را راهکاری موثر در تربیت دینی دانش آموزان برشمرد و افزود:  قرآن محور شدن دروس آموزشی مدارس می‌تواند در تربیت دینی دانش آموزان اثربخش باشد که برای تحقق این امر می‌توان مباحث تخصصی با رویکرد پیام‌های قرآنی مرتبط با دروس مختلف به دانش آموزان ارائه کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده به همکاری تبلیغات اسلامی اردبیل در برگزاری اردو‌های دانش آموزی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز اردو‌های دانش آموزی، اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل با اعزام روحانیون همراه و فعالان فرهنگی می‌تواند در محتوا بخشی به این اردو‌ها با آموزش و پرورش همکاری کند.

وی سلب اراده و انگیزه از کنشگران فرهنگی را از توطئه‌های دشمن در نبرد تمدنی عنوان کرد و گفت: دشمن پس از شکست در تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم خود، این بار در صدد سلب اراده و انگیزه از فعالان و کنشگران فرهنگی است تا جرات و جسارت آنان را از بین برده و قدرت رودررویی در نبرد تمدنی را کاهش دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت پرهیز از ناامیدی در مسیر تحقق اهداف فرهنگی تاکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی و تربیتی برای تقویت انگیزه نیازمند تشکیل جلسات هم اندیشی برای تبادل افکار و تجربیات هستند تا در راه تحول و ترقی امر آموزش و پرورش گام‌های موثر بردارند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار