کد خبر: ۹۳۳۹
رئیس سازمان هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی:

افزایش کارکرد هیئت‌های مذهبی در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است

نشست هماهنگی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان زنجان با حضور حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هئیت مذهبی و تشکل‌های دینی کشور و نمایندگان منتخب هیئت‌ها و تشکل‌های دینی برگزار شد.
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام مجید باباخانی  در نشست هماهنگی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان زنجان با بیان اینکه جریان هیئات مذهبی و مداحی در زنجان از گذشته تا به امروز به عنوان یک الگو در کشور مطرح بوده و باید از این رخداد به عنوان یک اتفاق بزرگ در ایران اسلامی یاد کنیم، اظهار کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که هیئات مذهبی یکی از جریان‌های زنده عرصه فرهنگی کشور به شمار می‌رود، این در حالی است که بسیاری از جریاناتی که در کشور وجود دارد، امروز به مانند هیئات مذهبی در امور مختلف پیشرو نیستند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران با موضوع هیئت یک ارتباط مستمر دارند، افزود: در سال‌های گذشته برخی از بخش‌ها به عنوان جریانات پیشتاز در کشور مطرح بود که این بخش‌ها امروز با مشکلاتی مواجه شده و نیاز به رفع این موانع است اما به جرأت می‌توان گفت که جریان هیئات مذهبی، جریان زنده کشور بوده و برای همه آحاد جامعه برنامه دارد.

این مسئول با یادآوری اینکه هیئات مذهبی جزو جریانی است که همه آحاد جامعه مخاطب آن بوده و به همین دلیل باید برای همه اقشار جامعه باید برنامه داشته باشد، ادامه داد: هیئات مذهبی باید در برهه کنونی، موتور پیشران انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از مشکلات را به واسطه برنامه‌ریزی رفع کند.

باباخانی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هیئات مذهبی در رفع مشکلات سایر بخش‌ها استفاده کرد، یادآور شد: هیئات مذهبی به واسطه مردمی بودن و دربرگیری زیاد، قادر است در سایر امور نیز ورود پیدا کرده و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کند.

رئیس سازمان هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه می‌توان در قالب هیئات مذهبی در امور مختلف پیشران و پیشتاز بود، خاطرنشان کرد: برای این امر لازم است همه هیئات مذهبی از پوسته محدود خود خارج شوند، یعنی هیئت برای همه برنامه داشته و این طرز تفکر باید در هیئت‌های مذهبی ساری و جاری شود.

هیئت مذهبی می‌توانند با بسترسازی فضایی دور از تنش به حل مشکلات مختلف جامعه بپردازند

وی با تاکید بر اینکه امروز هیئات مذهبی قادر است به واسطه ظرفیتی که در اختیار دارد، دوگانگی را در جامعه از بین ببرد، افزود: هیئات مذهبی می‌توانند با بسترسازی فضایی دور از تنش به حل مشکلات مختلف جامعه بپردازند.

باباخانی با یادآوری اینکه نمای رسانه‌ای جریان هیئت‌های مذهبی باید متفاوت باشد، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی به هیچ وجه محدود به برگزاری مراسم عزاداری، آن هم در دهه اول محرم نبوده و عملکرد این بخش مساوی با ایام خاص نیست، بلکه هیئات مذهبی می‌توانند در بسیاری از عرصه‌ها ورود پیدا کنند، لذا مراسم هیئات‌های مذهبی در ماه محرم، آغازی برای یک جریان است.

رئیس سازمان هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیئات مذهبی قادرند در همه زمینه‌ها ورودی مؤثر داشته باشند، گفت: ریشه عمده خیرین، هیئت مذهبی است. هیئات مذهبی صرفاً برای روضه نیست، بلکه محلی برای زندگی است، به همین خاطر هیئات مذهبی نباید در چند امور خلاصه شود.

به جد دنبال تصحیح نگاه رسانه‌ای به هیئات مذهبی و افزایش کارکردهای هیئات مذهبی هستیم

وی با تاکید بر اینکه در سازمان به جد دنبال تصحیح نگاه رسانه‌ای به هیئات مذهبی و نیز افزایش کارکردهای هیئات مذهبی هستیم، ابراز کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد، بحث سنت‌ها است؛ چرا که سنت‌ها جزو سرمایه‌های ما بوده و اسلام به برخی از سنت‌های ما جهت می‌دهد، بنابراین سنت‌های ما نقطه قوام جامعه است.

باباخانی با اشاره به اینکه فرم در هیئات‌های مذهبی اثرگذار نبوده، بلکه معنی در این مراسم اثرگذار است، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی سرمایه بزرگی است که از گذشتگان به ما رسیده است.

رئیس سازمان هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی در خصوص برخی از مشکلات حال حاضر هیئات مذهبی عنوان کرد: برخی از مشکلات این بخش مربوط به تداخل‌ها و موازی‌کاری‌ها است، به همین خاطر ازدیاد تعداد هیئت‌های مذهبی لزوماً اثرگذار نخواهد بود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار