رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی خبر داد؛

اعزام بیش از ۲۵۰ روحانی به مساجد و حسینه‌های خوی در ماه رمضان

نهضت/ حجت الاسلام مسلمی به اعزام ۲۵۰ روحانی به مساجد، حسینیه و تکایای شهری و روستایی خوی اشاره کرد و گفت: مبلغان اعزامی به مساجد خوی به تعداد۱۴۰ نفر به مساجد شهری و ۱۱۰ نفر به مساجد روستایی و ۴۵ نفر اعزامی از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و اعزام مبلغ اداره اوقاف و امورخیریه بودند که تا پایان رمضان در این شهرستان مشغول به امر مقدس تبلیغ بودند.
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

حجت الاسلام محسن مسلمی در گفتگو با نهضت در آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خوی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به زلزله‌ای که در شهرستان خوی در زمستان رخ داده بود و همانگونه که طلاب حضور پررنگ شان را در کمک رسانی به مردم نشان داده بودند، تلاش شد روحانیون به همه نقاط شهرستان جهت تبلیغ معارف دین و حضور در بین مردم و تقویت روحیه‌ها و باور‌های دینی اعزام شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی افزود: در حالیکه همچنان زلزله در شهرستان خوی ادامه داشت، اما از مساجد شهری تا روستایی و آسیب دیده این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان میزبان مهمانان ضیافت الهی بودند و مراسمات خوب و جذابی را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان دومین دوره مسابقات قرآنی و مداحی در رشته‌های مختلف در مسجد فاطمة الزهرا (س) قمسال با هدف ایجاد رقابت سالم، شناسایی کشف استعداد‌های برتر، گسترش و اعتلای فرهنگ عترت و معصومین، و گسترش فرهنگ حیات بخش قرآنی به همت روحانی مسجد برگزار شد و هم چنین در طی مراسمی از قاریان و خادمان قرآن کریم در شهرستان خوی که در ماه رمضان و دیگر ایام در این حوزه فعال بودند، تجلیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی عنوان داشت: جشن روزه اولی‌ها با عنوان «شکرانه روزه داری» نیز با هدف تشویق هرچه بیشتر نوجوانان به روزه داری، تبیین جایگاه والای ماه مبارک رمضان و تاثیر اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان، در فضایی شاد و خاطره انگیز با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در حسینیه شیخ نوایی با سخنرانی حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی  برگزار شد.

وی گفت: باور داشتن به این مهم که مسجد تنها برای اقامه نماز نیست، موجب خواهد شد تا به کارکرد‌های دیگر مسجد که عامل پایداری و رونق آن خواهد بود بیاندیشیم. در این میان، مسجد برای جذب مخاطبین خویش از سنین کودکی و نوجوانی، این ظرفیت را دارد که نقاط پیوند و تعامل خویش را با مدرسه یافته و از طریق برنامه‌های مشترک تربیتی و فرهنگی، خانه و مدرسه دوم نوجوانان محل باشد.

حجت الاسلام مسلمی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که طلاب و روحانیون اعزامی به مساجد دنبال می‌کردند، برگزاری ویژه برنامه‌ها برای دانش آموزان و نوجوانان در مساجد بود که با مشارکت و همراهی این نوجوانان افطاری‌های ساده، نماز‌های جماعت، مراسمات ماه رمضان، خصوصا شب‌های قدر برگزار می‌شد و هدف از مشارکت دادن نوجوانان آشنا کردن آن‌ها با آداب ماه مبارک رمضان و آموزش مسجد داری و برگزاری مراسمات بوده است.

وی عنوان داشت: در طول ماه مبارک رمضان و در قالب طرح محله همدل، سفره افطار در ۳۷ مسجد و حسینیه بر پا شد و همچنین در شب‌های قدر با همکاری جمعیت امام رضایی‌ها و تبلیغات اسلامی در مساجد و حسینیه‌های خوی ۶ هزار پرس غذای گرم تهیه و در میان مردم عزادار توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در خوی اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن کریم در شهرستان خوی هر روز برگزار می‌شد که یکی از برنامه‌های شاخص که همه روزه از ساعت ۱۷ شروع  می‌شد، مراسم جمع خوانی قرآن کریم در بقعه شیخ نوایی بود که در خلال آن برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان توسط حجت الاسلام غم پرور  برگزار می‌شد و همچنین غرفه پاسخ گویی به مسائل شرعی و تصحیح قرائت در حاشیه‌های این محفل نورانی دایر بود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۶۵ محفل انس با قرآن، تفسیر و جمع خوانی در شهرستان خوی در ماه رمضان، ادامه داد: در شب‌های قدر ویژه برنامه‌های متعددی در مساجد شهرستان خوی برگزار شد.

حجت الاسلام مسلمی اضافه کرد: نشست‌هایی در ماه رمضان برگزار شد که به عنوان نمونه می‌توان به نشست گروه‌های جهادی و فعالین فرهنگی شهرستان خوی با حاج حسین یکتا، نشست تخصصی جمعی از اصحاب رسانه و فضای مجازی شهرستان خوی با موضوع "رسانه فرهنگ تحول " با حضور حجت الاسلام علیرضا محمدلو از اساتید رسانه،   سلسله جلسات جهاد تبیین با محوریت دین وفضای مجازی با حضور حجت الاسلام ابراهیم شریفی و نشست فعالین موثر اجتماعی شهرستان با حجت الاسلام حسین یحیایی، معاون نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیة الله اشاره کرد.

وی به اعزام ۲۵۰ روحانی به مساجد، حسینیه و تکایای شهری و روستایی خوی اشاره کرد و افزود: بیان احکام شرعی، تفسیر قرآن کریم، ترویج باور‌ها و اعتقادات دینی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از طلاق و اعتیاد  از جمله ماموریت‌ها و برنامه‌های مبلغان در ماه ضیافت الهی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی عنوان داشت: مبلغان اعزامی به مساجد خوی  به تعداد۱۴۰ نفر به مساجد شهری و ۱۱۰ نفر به مساجد روستایی و ۴۵ نفر اعزامی از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و اعزام مبلغ اداره اوقاف و امورخیریه بودند که تا پایان رمضان در این شهرستان مشغول به  امر مقدس تبلیغ بودند.

وی در پایان توزیع بیش از ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان به کمک خیرین در ۲۰ محله شهرستان خوی، راه اندازی پویش بزرگ عکاسی از سفره‌های افطاری در روز طبیعت را از دیگر برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی خوی در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: مراسم بزرگداشت  یوم الله۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران با حضور اقشار مختلف مردم خوی در مسجد سیدالشهدا (ع) با سخنرانی امام جمعه این شهرستان برگزار شد؛ و در شب ۳۰ ماه مبارک رمضان گروه رصد هلال ماه شوال نیز در شهرستان خوی تشکیل و برای رصد ماه به منطقه اعزام شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار