کد خبر: ۹۳۴۸
امام جمعه سنندج در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج:

مساجد پایگاه اصلی ایجاد وحدت و تبلیغ معارف دینی است

ماموستا رستمی گفت: مسجد پایگاه اساسی در راستای ایجاد وحدت، نشر و تبلیغ معارف دینی و اسلامی است و باید از این مکان مذهبی بهترین بهره را برای تحقق اهداف دینی و اسلامی کرد.
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: مردم بهترین سرمایه هر کشور هستند پس باید قدر و قیمت این سرمایه عظیم‌الشأن را دانست. حل مشکلات مردم با ایمان سنندج که در هیچ شرایطی پشت نظام جمهوری اسلامی را خالی نکردند باید در اولویت برنامه مسؤلان قرار گیرد و پس از این نیز باید همه توان مان را صرف تربیت نسل دین باور کنیم.
ماموستا رستمی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان اسلام ناب محمدی برای تضعیف دین عنوان کرد: باید در برابر هجمه دشمن زمان آگاه بود و با تدبر در قرآن مجید و با ذکاوت و دقت نظر و برنامه‌ریزی فرهنگی البته با توجه به ذایقه مردم شهرستان سنندج، که قرآن دوست هستند در راه بسط معارف تلاش کرد و پیشرو بود.
امام جمعه شهرستان سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام این مکان مقدس را پایگاهی برای ایجاد وحدت و نشر و تبلیغ معارف دینی دانست و در ادامه بر انجام فعالیت‍‌های فرهنگی با تکیه سه اصل حکمت، درایت و عقلانیت تاکید کرد.
وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج تاکید کرد: برای امید آفرینی و آگاهی بخشی به نسل جوان باید همه پیشرو باشیم و در برنامه‌های آینده سبک‌زندگی اسلامی و امید بخشی به جوانان  مدنظر باشد.

توجه به اقتضائات فرهنگی اجتماعی از اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره اظهار داشت: هر چند فعالیت‌های فاخری در حوزه فرهنگ دینی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج انجام گرفته است، اما قطع به یقین اثر بخشی این فعالیت‌ها منوط به استمرار آن‌ها خواهد بود.
وی بیان کرد: فعالیت‌های مناسبتی و تبلیغی مدام در حال اجرا است، اما کم و کاستی‌هایی وجود داشته که حتما با حمایت امام جمعه وسایر دلسوختگان نظام رفع خواهدشد.
حجت‌الاسلام محمدخواه ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان سنندج افزود: در راستای لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اینک بیشترین دغدغه ما باید جهاد تبین باشد که البته این مهم میسر نخواهد شد مگر در سایه بهره‌گیری از آموزه‌های فاخر و بی بدیل قرآن و معارف قرآنی که بی شک مهمترین عامل و ابزار مقابله با فتنه انگیزی دشمنان دین و دیانت در مقابل فرهنگ ناب محمدی و اعتقادات ماست.
وی اعلام آمادگی برای تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، ایجاد انگیزه برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی توسط خیرین و مبشرین دینی را که لازم و ملزوم پیشرفت فعالیت فرهنگی است را بیشتر از قبل خواستار شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج درباره اهمیت بسیار زیاد فضای مجازی در ترویج فرهنگ قرآنی و دینی عنوان کرد: استفاده درست از فضای مجازی که به تعبیر مقام معظم رهبری همانند شمشیر دولبه با فواید و آسیب‌های وافر بر زندگی بشر تاثیر گذاشته است باید با ژرف‌نگری و دقت‌نظر در فضای مجازی برای نیل به اهداف خود تلاش کنیم و در این بازار گرم تبلیغ و ترویج فرهنگ‌های مختلف فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و سبک زندگی اسلامی ترویج و تبلیغ شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار