کد خبر: ۹۳۶۴

آئین عمامه‌گذاری در جوار مزار آیت‌الله شهید سلیمانی

آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب جوان در جوار مزار آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

آئین عمامه‌گذاری در جوار مزار آیت‌الله شهید سلیمانیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از ۳۰ نفر از طلاب جوان قم در مراسمی با عنوان لباس خدمت در جوار مزار آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی که پیکرشان روز شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاکسپاری شده، به لباس مقدس روحانيت درآمدند.

در این برنامه که به همت خانه طلاب جوان و با همکاری روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی از اساتید حوزه علمیه قم، معاون تهذیب حوزه علمیه قم، معاون آموزش حوزه علمیه قم و خانواده شهید علی‌دادی نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در این آیین ضمن بیان داستانی از زندگی حضرت عیسی(ع)، اظهار کرد: حواریون دین‌داری را در وجود حضرت عیسی(ع) دیدند. طلاب نیز در حوزه علمیه باید اساس دین‌داری را در وجود اساتید خود ببینند نه اینکه تنها شنونده دین‌داری باشند.

وی افزود: طلاب علوم دینی پس از پایان دوران تحصیل باید به شهرهای خود بازگردند تا مردم نیز دین‌داری را در وجود آن‌ها ببینند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اساس حوزه علمیه این موضوع است و تنها تحصیل ملاک نیست، عنوان کرد: طلاب باید زندگی خود را وقف خداوند کنند، ولی این موضوع به معنای عدم زندگی کردن نیست، بلکه سبک زندگی باید الهی شود.

وی با اشاره به اینکه دوران طلبگی دوران ارتباط با حضرات و ائمه معصومین است، گفت: شما طلاب جوان باید بدانید که شیطان از این به بعد با شما جدی‌تر و قوی‌تر برخورد خواهد کرد و تلاش می‌کند موانعی را در زندگی شما ایجاد کند که سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه با آمدن به حوزه و معمم شدن، ارتباط خود را با امیرالمومنین(ع) بیش‌تر می‌کنیم، افزود: راه رسیدن به اهل بیت(ع) از این راه نزدیک‌تر است و انس ما با اهل بیت(ع) در حوزه بیش‌تر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما طلاب در این مسیر نه تنها از سختی نمی‌ترسیم، بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم.

ارسال نظر