کد خبر: ۹۳۶۸
در سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم صورت پذيرفت؛

تجليل از جايگاه معلمان در مدارس صدرای بجنورد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مراسم گرامیداشت روز معلم در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای بجنورد حضور یافت و این روز را به معلمان تبریک گفت.
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در مراسم گرامیداشت روز معلم در مدارس پسرانه و دخترانه شهرستان بجنورد حضور یافت.

وی گفت: معلمی تنها یک شغل و حرفه نیست،؛ بلکه ذوق و هنر توانمندی است و معلمی شغل انبیاء و جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی و ویژه ذات مقدس خداوند تبارک‌وتعالی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به نام‌گذاری روز ١٢ اردیبهشت به نام روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) افزود: روز ١٢ اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری(ره) همان کسی که خلعت دیبای معلمی بر قامت رسایش برازنده بود و علاوه بر برخورداری از «مداد العلماء» با نثار خون خویش مصداق «دماء الشهداء» نیز شد و از دو ویژگی علم و شهادت بهره‌مند شد، به نام روز معلم نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و تمامی معلمان راستین بشریت، این روز عزیز را به‌تمامی معلمان و مربیان دلسوز تمامی مدارس به‌ویژه معلمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تبریک گفت و برای آن‌ها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدارس صدرا در راستای رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد به‌منظور تربیت دانش‌آموختگانی متدین، آراسته به فضائل اخلاقی، ولایتمدار، پیشتاز درصحنه‌های دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، پیشرو در حوزه علوم و معارف اسلامی مبتنی بر مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و معطوف به تحول‌آفرینی در علوم انسانی جهت ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و تأمین نیروی انسانی موردنیاز در عرصه فرهنگ، اندیشه، مدیریت در راستای احیای تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج)، در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد.

حجت‌الاسلام هدایتی در پایان به تفاوت مدارس صدرا با دیگر مدارس اشاره کرد و اظهار کرد: این مدارس به‌صورت شبکه‌ای اهداف و رسالت‌های مجموعه بالادستی را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند با انجام برنامه‌های آموزشی نوآورانه و فعالیت‌های تربیتی مؤثر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به‌عنوان مدارس الگو دنبال کنند.

گفتنی است: مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و دولتی اداره می‌شود و در استان خراسان شمالی 5 شعبه دارد و در سال تحصیلی جاری تعداد 547 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم در حال تحصیل هستند و تعداد  108 نفر دبیر موظف و غیر موظفِ آموزش‌وپرورش در آن مشغول به خدمت هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار