کد خبر: ۹۳۷۰

«پژواک خیال»؛ نمایشگاه نقاشی‌های منصوره عالیخانی افتتاح شد

روایتی از آثار منصوره عالیخانی، هنرمند نقاش با نام «پژواک خیال» در حوزه هنری به نمایش گذاشته شد.
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «پژواک خیال»؛ نمایشگاه نقاشی های منصوره عالیخانی افتتاح شدگالری ابوالفضل عالی یازدهم اردیبهشت، در یک روز خنک بهاری میزبان هنرمندان و علاقه‌مندانی بود که آمده بودند از نزدیک شاهد افتتاح نمایشگاه «پژواک خیال» باشند. نمایشگاهی از نقاشی‌های منصوره عالیخانی که از ۱۱ تا ۱۸ اردیبهشت میزبان علاقمندان به هنر است.

این نمایشگاه نقاشی با حضور هنرمندانی، چون حسین عصمتی، امیرحسین آقامیری و علی محمد شیخی افتتاح شد و قرار است با ارائه ۳۰ تابلوی آبستره و مدرن که با تکنیک اکرلیک خلق شده‌اند، تصویری از خودآگاه و ناخودآگاه منصوره عالیخانی را به بازدیدکنندگان ارائه کند.

این آثار که طی ۶ سال گذشته خلق شده‌اند، برای اولین بار به نمایش درآمده‌اند و الهامات منصوره عالیخانی از طبیعت و شهود این هنرمند را روی بوم نقاشی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

عالیخانی رسالت یک هنرمند را خلق زیبایی می‌داند و می‌گوید که هر رنگ و قلمی که به کارش اضافه کرده، بعد احساسی و هیجانی‌اش را تقویت می‌کرده است. او می‌گوید: هیچ یک از نقاشی‌های نمایشگاه «پژواک خیال» را با دیدن مستقیم خلق نکرده‌ام بلکه سعی داشته‌ام بازی‌های بصری در کارم اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه هنرمند باید جستجوگر و خلاق باشد، این آثار در پی کشف و شهود زیبایی بوجود آمده‌اند.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار ارائه شده در نمایشگاه «پژواک خیال» می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

گفتنی است؛ منصوره عالیخانی هنرمند و مدرس نقاشی متولد سال ۱۳۴۶ در نوشهر است. او تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه الزهرا و سوره گذراند و پس از آن در مراکز آموزشی این هنر را تدریس کرد. تخصص منصوره عالیخانی در زمینه‌های نقاشی، تصویرسازی کتاب و پژوهش هنر است.

تعداد بازدید : 4
اخبار مرتبط
ارسال نظر