کد خبر: ۹۳۸۱

نشست فرهنگی «ایران جوان» برگزار شد

نشست فرهنگی «ایران جوان» با محوریت جمعیت و فرزندآوری با حضور بانوان فعال فرهنگی و گنشگران اجتماعی در اردبیل برگزار شد.
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری، ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه قرآنی جامعه النور اردبیل نشست فرهنگی «ایران جوان» با محوریت جمعیت و فرزندآوری با حضور بانوان فعال فرهنگی و گنشگران اجتماعی اعم از مشاوران امور بانوان ادارات و نهادهای دولتی، نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش، مدیران موسسات و خانه های قرآنی و مسئولین هیئت های مذهبی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در محل سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

در این جلسه افسانه جهانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، امین رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی طاهری مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در سخنان جداگانه ای به تبیین اهمیت ترویج و فرهنگ سازی مسئله جمعیت و فرزندآوری در ابعاد مختلف و در حوزه فعالیت های امور بانوان در مشاغل و امور اجتماعی پرداخته و رسالت و وظیفه بانوان کنشگر فرهنگی، تبلیغی و قرآنی را در این حوزه مهم عنوان کردند.

در ادامه خانم دکترعزتی به عنوان مدرس و سخنران دوره در سخنانی با تکیه بر مسئله جمعیت با بیان اینکه فرزندآوری مسئله‌ای مهم است اما یک شاخص فرهنگی نیز محسوب می‌شود، گفت: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ باروری نشانه آسیب پذیر شدن برخی حوزه‌های دیگر نیز است، بیان کرد: تمایل به فرزندآوری بسیار کاهش یافته است که شاخصی جدی بوده و باید دلایل و عوامل آن بررسی شود.

عزتی با بیان اینکه تأمین مالی و اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری بوده اما قطعاً شرط کافی نیست، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد کشورها و خانواده‌های مرفه فرزندان کمی دارند لذا در کنار مؤلفه‌های اقتصادی باید به کار فرهنگی نیز توجه شود.

در این جلسه آقای دکتر محمدحسینی به عنوان سخنران دوم نشست در سخنانی با بیان اینکه وضعیت فعلی جمعیت بحرانی است، بیان کرد: این بحران تبعاتی در آینده دارد و علاوه بر این مشکلات فعلی خانواده‌ها نیز به همین دلیل است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بلند مدت در موضوع فرزندآوری اهمیت دارد، افزود: همه چیز ختم به اقتصاد نمی‌شود و باید به مسائلی مانند تقوا و برکت و تأثیر آن در زندگی توجه شود.

محمدحسینی با بیان اینکه داشتن نگاه بلند مدت توسط بزرگان دین نیز توصیه شده است، تصریح کرد: نگاه و امید داشتن به آینده در زمینه جمعیت اهمیت دارد و باید در کنار حل بحران فعلی برای آینده نیز چاره اندیشی کرد.

ارسال نظر