کد خبر: ۹۴۰۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج:

علم ارزش ذاتی دارد و به معلم آن ارزش می‌بخشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: آن چیزی که می‌توان از آن به عنوان یک شاخص امتیازی برای یک معلم و طالب علم یاد کرد این است که از منظر آموزه های دینی علم به ذاته دارای ارزش است.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام  هادی محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج ضمن گرامیداشت روز معلم سنگر بانان علم و دانش و معرفت، اظهار کرد: ارزش معلم به ارزش علم است، علمی که خداوند متعال آن را یکی از معیارهای برتری و فضیلت دانسته است بر این اساس در قرآن کریم، افرادی که خود را مزین به علم و دانش نموده اند خداوند به ایشان مقام و جایگاه والایی می بخشد. آن چیزی که می‌توان به عنوان یک شاخص امتیازی برای یک معلم و یک فرهیخته دانش پژوه به آن اشاره کرد این است که ارزش علم ذاتی است و به تبع آن کسانی که به دنبال فراگیری یا آموزش آن هستند نیز از ارزش و جایگاه والایی برخوردار می شوند.

این مدرس دانشگاه در ادامه در ارتباط با جایگاه مربیان و معلمان معارف دینی افزود: اگر چه در اسلام بر آموزش و فراگیری همه علوم تاکید و سفارش شده است اما در آیات قرآن کریم و در کلام نورانی بزرگان دین، بخشی از علوم بر سایر اقسام آن برتری دارد و آن معیاری که می‌تواند اقسامی از علوم را بر علوم دیگر ترجیح دهد، علمی است که زمینه های سعادت و هدایت انسان را فراهم ‌کند و در این راستا نقش معلمان و مربیان پرورشی و دینی می‌توانند نقش ویژه تری باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت علی فرمودند به خدا سوگند اگر یك نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است كه خورشید برآن می تابد، لذا خوب است که معلمین فرهنگی، پرورشی و افرادی که در بحث آموزش‌های دینی متصدی امور هستند این ارزش را برای شغل خود قائل باشند که با شناخت و انگیزه بیشتر و پشتوانه علمی بتواند مسیر هدایت را برای دانش آموزان و دیگران فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدخواه خاطرنشان کرد: ارزش علم ،عالم و معلم این است که جبرئیل که از فرشته های مقرب الهی است آرزوی میکند که همنشین با علما و دانشمندان باشد، این نشان دهنده جایگاه علم برای انسان و شغل معلمی است.

وی یادآور شد: کسانی که برخودار از علم، دانش هستند در نزد خداوند از ارزش و برتری بیشتری برخوردار هستند و این برتری بیانگر جایگاه معلمین است و همگان باید قدردان جایگاه و ارزش والای معلمین عزیز باشند.

ارسال نظر