کد خبر: ۹۴۰۶
عاطفه سعیدی‌نژاد:

حضور زن در خانه و خانواده را کارآمدتر خواهیم کرد

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه باید عرصه کنشگری متناسب با ظرفیت و فطرت بانوان تعریف شود، گفت: در فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان باید به گفتمان‌سازی و حرکت اجتماعی بانوان بپردازیم و حضور زن در خانه و خانواده را کارآمد کنیم.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

حضور زن در خانه و خانواده را کارآمدتر خواهیم کردبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مجازی که با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی، معاونین فرهنگی و اعضای نهضت پیشرفت بانوان استان‌های آذربایجان غربی، گلستان، البرز و ایلام برگزار شد، گفت: همراهی شما در پیشبرد اهداف نهضت پیشرفت بانوان در سطح استان مایه مباهات است و به نظر می‌رسد برای ارائه این طرح در استان نیاز باشد حرکتی به عنوان نهضت پیشرفت را بشناسیم و باور کنیم. در گذشته نیز حرکت‌های مردمی در حوزه بانوان داشته‌ایم، اما در نهضت پیشرفت بانوان اعتقاد به جریان رویشی بانوان داریم و به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های منفعل بانوان هستیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: یکی از خلأها، بحث شناسایی زن تراز انقلاب است که باید خوب معرفی شوند. آنچه در سبقه بانوان ترک‌تبار وجود دارد، یک جنس توانمندی است که انتظار ما را در راستای نیل به اهدافی که در نظر گرفته شده، بیشتر می‌کند. ما امروز قائل به این هستیم که باید ظرفیت بانوان جدی گرفته شود و عرصه کنشگری متناسب با ظرفیت و فطرت آن‌ها تعریف شود.

سعیدی‌نژاد افزود: نهضت پیشرفت بانوان در نظر دارد تا گفتمان جدید و عرصه‌های کنشگری جدید شکل دهد. در نهضت پیشرفت بانوان از کار در حوزه دختران مثل کنشگری دختران پیشرو تا اندیشه ورزی بانوان فرهیخته در مسیر طراحی ایران آینده، مجموعه اقدامات به صورت حرفه‌ای رو به جلو در حال پیشرفت است و در این مسیر ما را به کنشگران جدید می‌رساند. ما در نهضت پیشرفت بانوان با طرح‌هایی مانند «رفیقانه» و «حرف‌آورد» به توسعه کنشگری می‌اندیشیم که اولا یک اتفاق هویت‌بخش است. در فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان باید به گفتمان‌سازی و حرکت اجتماعی بانوان بپردازیم و حضور زن در خانه و خانواده را کارآمد کنیم.

وی با بیان اینکه نقش تربیتی و تبلیغی زن برای ما ارزشمند است و پلت‌فرم‌هایی به‌عنوان زیرساخت برای این امر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اصل حرکت در نهضت پیشرفت بانوان بر دوش ظرفیت مردمی است و دستگاه‌ها فقط می‌توانند پشتیبانی کنند. تاکنون در این زمینه تجربیات خوبی حاصل شده و یکی از مزایا این است که تجربیات و الگو‌های مقیاس‌پذیر شکل گرفته است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، هدف در جهاد تبیین، جذب صددرصدی اذهان عمومی جامعه است. این توجه به عدد و ارقام فقط موضوع اهمیت کمیت نیست، بلکه آمار باید معیار برنامه‌ریزی فرهنگی باشد و نهایتا زمانی از هزار مخاطب دختر در طرح «رفیقانه» استان به ۵ تا۱۰ درصد جمعیت مخاطب دختر استان برسیم، می‌توانیم بگوییم در نقطه خوبی قرار گرفته‌ایم تا بتوانیم مشکلاتی از نظام اسلامی را حل کنیم.

وی با اشاه به اجرای طرح ۱۴۴۰ اظهار کرد: یکی از گام‌های اصلی پیشرفت، جهاد تبیین عرصه‌های پیشرفت است. اینکه امروز در جنگ آب قرار داریم، موضوعی مهم و قابل تحلیل و تبیین برای اذهان است.

سعیدی‌نژاد با بیان اینکه ستاد نهضت پیشرفت بانوان در بسیاری از شهرستان‌ها به خوبی شناخته شده است، عنوان کرد: بر همین اساس در زمینه اجرای طرحی با محوریت عفاف و حجاب تحت عنوان «گوهرشاد» با هم‌افزایی بین عناصر حاکمیتی مقرر شد ستاد استانی اجرای طرح «گوهرشاد» به ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور واگذار شود.

وی افزود: ایجاد جایگاه و مجموعه حرکت‌های هویت‌بخش نهضت پیشرفت بانوان باید جدی گرفته شود و هر آنچه ظرفیت استان است با راهبری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خدمت نیرو‌هایی قرار گیرد که در این ستاد فعالیت می‌کنند. ملاک برای جذب افراد در ستاد نهضت پیشرفت بانوان فقط تخصص نیست بلکه افرادی با تجربه کم، اما هماهنگ از نظر اخلاقی می‌توانند از اعضای این ستاد باشند درواقع این فضا، یک فضای عمومی برای تربیت نیروی انسانی است. در چنین فضایی ما نیز در ستاد از هر حمایتی که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد. امید است به همت شما تیم تازه‌نفس و با انگیزه پایدار از بانوان در ستاد نهضت پیشرفت پای کار بیایند و به مرور زمینه را برای حضور مؤثر بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

در ادامه جلسه هریک از مدیران و اعضای حاضر در جلسه، روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سطح استان در سنوات گذشته و برنامه‌هایی که برای فصل جدید نهضت پیشرفت در دستور کار خود دارند، را ارائه و به برگزاری رویدادهایی چون جشن «فرشته‌ها»، «روزه اولی‌» و ... اشاره کردند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر