کد خبر: ۹۴۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

افزایش ۳۰ درصدی شرکت کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

حجت الاسلام شریف تبار از رشد ۳۰ درصدی حفاظ قرآن کریم در هجدمین دوره آزمون اعطای تخصصی قرآن کریم در مازندران خبر داد
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قر آن کریم در مازندران

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار، صبح روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور در مرکز برگزاری هیجدهمین دوره آزمون اعطای تخصصی قرآن کریم از نحوه برگزاری آزمون بازدید به عمل آورد.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این نکته که دانش فراگیری علوم قرآنی، تعالی بخش رشد و توسعه زیست صحیح انسانی است، خاطر نشان کرد: در میان همه گوناگونی که در دنیای امروز وجود دارد، عده‌ای عاشقانه و خالصانه قلوب خود را در معرض نور قرآن قرار می‌دهند و این نکته بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: در روایت ظهور و عصر منتهی به ظهور امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف انسان‌هایی هستند که در حوادث ظهور و حوادث منتهی به آن، انسان‌هایی که در این فتنه‌ها در امان می‌مانند یکی از آن دسته‌ها انشاالله افرادی هستند که قلوبشان در محضر قرآن است.

عضو شوای فرهنگی عمومی استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اثر فعالیت‌های قرانی در جامعه افزود: امروز قاریان، حافظان و حاملان قران نسبت به مسایل پیرامونی خود بی تفاوت نیستند و جزو طلایه داران و مجاهدان جهاد تبیین هستند و خداوند متعال این قدم‌ها را پربرکت قرار دهد.

این مسئول فرهنگی و قرانی استان با اشاره به برگزاری این آزمون عنوان کرد: اولین مرحله هیجدهمین دوره آزمون مدرک تخصصی حفاظ قرآن  کریم  همزمان در سراسر کشور در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی حضور حفاظ قران کریم در این آزمون نسبت به سال‌های گذشته، اشاره کرد: در استان مازندران با حضور ۱۸۵ نفر از شرکت کنندگان  برادر و خواهر در سه رشته ۱۰، ۲۰، ۳۰ جز در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی بابل برگزار شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطر نشان ساخت: مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در بازده زمانی ۲۰ تتیر تا ۵ مرداد ماه اعلام خواهد شد که حافظان محترمی که به مرحله دوم راه یافتند در این آزمون شرکت خواهند کرد و برای مرحله سطح دو و یک باز هم در مرحله سوم و چهارم آزمون شرکت خواهند کرد تا مدرک کارشناسی، ارشد و دکتری را کسب کنند.

حجت الاسلام شریف تبار در ادامه افزود: این نکته هم برای علاقه مندانی که قصد شرکت در این آزمون‌ها را دارند این آزمون هرساله برای اخذ مدرک معادل دیپلم، تا دکتری در اسفند ماه از طریق سایت تلاوت در سه رشته ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز اعلام می‌شود  همچنین خانواده‌ها و علاقمندان به حفظ قرآن کریم می‌توانند به سازمان تبلیغات اسلامی شهر‌های استان برای حضور در کلاس‌هایی که توسط مراکز و موسسات تخصصی که در این زمینه تشکیل می‌شود، مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر